פתח דבר: ביון ברומא – מסע של חיים

עמוד:11

11מסע של חיים – ביון ברומא התבוננות- מאופני לחופשיהקוראאתיוצרת חוויה חדשה ומוציאה ( . בפגישה 127 . Vermote, 2019, p ) "ומושגיםמהגדרות,קודמים האנליטית מתאפשר באמצעות שפה זו לרגע חולף מבט חטוף על משתקפת בחוויה האמוציונלית השתלשלותה של האמת כפי שהיא ( מסביר בעקבות ביון כיצד 2011 ב'כאן ועכשיו' . אבנר ברגשטיין ) – משמשת שפה זו לתקשורת של מה שממתין בפתח, קיים בנפש אך עדיין אינו ידוע : "זוהי שפה זעירה, מרומזת, ונחווית באופן וכך לפתע, ברגע המכריע, אפשר לבטאהּ" . ובמילונו המאגד – חושי על נסמכת גההישׂפתשׂ" ת 'שפתו של ביון' כותב סאנדלר : א ללמוד שניתן על פיאף,מדהּללַאפשראי ; וחוויה אינטואיציה ( . 2005 Sandler, ) "אותה בשנים שלאחר כתיבת ספריו התיאורטיים הִרבָּה ביון לתת ביטוי לאופני חשיבתו בהדרכות ובהרצאות ברחבי העולם . הוא החל את , כשהוזמן לשבועיים לבואנוס איירס . 8691וגוסטהרצאותיו בא , בסמינרים בטָוויסטוק, כשמונה 9791-מסעותיו אלו הסתיימו ב חודשים לפני מותו, באותו מקום שבו החל את דרכו המקצועית . בשובו הביתה בסיום האודיסיאה שלו הוא נותן ביטוי לרעיונות בדרכו . מספור שליקט- שהגה בראשית חשיבתו ולתובנות הרבות חלק מן הסמינרים, ההרצאות וההדרכות הללו הוקלטו ותומללו לאחר מותו, נערכו והובאו לדפוס בעיקר על ידי פרנצ'סקה ביון, אשתו . מעת לעת מתגלות הקלטות נוספות של הדרכות וסמינרים שתִמלוליהן מתפרסמים בשנים האחרונות ) להרחבה ראו : משה ( . 7102ברגשטיין, , היה 82 שנה ועד היותו בן 76 נות, מאז מלאו לובשנותיו האחרו 1979, ביון נתון עדיין בתהליך של התהוות וצמיחה נפשית . בנובמבר מלאי"החיים כשסוּפַּר לו על מחלתו ימים מספר לפני מותו, אמר : Mason, personal communication, ) נעימות"-לארובן,הפתעות , שם ( . Vermote אצל 2014

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר