1. היחס בין שני צדדי הסתירה: סינתזה, קוטביות או פרדוקס

עמוד:562

שישי פרק 562 ( , שלו שלוש משמעויות : שלילה Aufhebung על ' ) ל - ה . ממד גבוה זה הוא ה ' שימ שלו 4 ה ( ; העלאה והרמה ) מתוך ההבנה והמודעות העצמיות ( . וביטול ; שימור ) למרות השליל על ' של הגל ב " דיאלקטיקה של האדון ל - ה אברמוביץ השווה בין מתודת ' השימ והעבד ", למתודה של ר " צ ביחס לזהות היהודית לעומת אומות העולם ; אין הוא קושר זאת ומות אלשאלת ' ידיעה ובחירה ', אך שאלת הזהות היהודית המתבררת מול הזהות של ( : בין ההבדל 10 העולם נעה לפי ר " צ במתח מקביל ל ' ידיעה ובחירה ' ) וראו בנספח לפרק המוחלט והפרטיקולרי ) ' ידיעה ' ( בין ישראל לעמים , התלוי בתורשה ) ההולדה לאם יהודייה ( לבין הזהות הקיימת ביניהם במישור האוניברסלי למעשה ) ' בחירה ' ( , או וות ( . ההיבדלות התלויה במעשים ) קיום מצ אברמוביץ מראה קווי דמיון בין ר " צ להגל בכמה עניינים : שניהם אינם עוסקים בתיאור הסדר האידיאלי ) ' ידיעה ' ( שאליו יש לשאוף , אלא בחיפוש אחר האידיאליות הגנוזה במציאות ) ' בחירה ' ( עצמה ; מושג התשוקה מהווה אצל שניהם יסוד למושגי הזהות כששניהם — תל ידי חריגה ותשוקה אל האחרוּ התשוקה לזהות עצמית ע — וההבדל שומרים על המושגים המסורתיים ) ' ידיעה ' ( , אך משנים את משמעותם ומרחיבים את גבולם באמצעות פרשנות ) ' בחירה ' ( ; שניהם רואים את ההיסטוריה כתהליך ) ' בחירה ' ( שבו , כשבסוף מגיעה הרוח לתודעה עצמית ) ' ידיעה ' ( , דרך התגברות דיאלקטית על הניגודים 5 התהליך ניתן לבוחנו במלואו , כרפלקסיה על המבנה הלוגי שנפרס בהיסטוריה שעברה . התגברות זו היא העומדת במרכז דיוננו כעת : האם דרכו של ר " צ להתמודד עם סתירות על ' ההגליאנית ? ל - ה שונות , שעיקרן זו שבין ' ידיעה ' ל ' בחירה ', היא ה ' שימ ישנם הבדלים רבים בין דרכיהם של ר " צ והגל , לפי אברמוביץ , למרות קווי הדמיון והוא מדגים בנוגע ליחס בין המושגים ' זהות ' ו ' הבדל ' : התשוקה } של הגל { להתגברות על כל ההבדלים , למחשבה הכוללת הכל ונכללת בכל , עלולה בכל עת ליפול } . . . { לאחדות מעורפלת וחסרת פשר ; מצד שני , היא יאות באופן שיתכחש למה שנשאר בחוץ . עלולה להפוך למוחלט חלק מן המצ בין זהות להבדל מסתכן כל העת בנפילה לאחד הרמוניה הניסיון של הגל להגיע ל 6 הצדדים האלה . , לוקחת בחשבון ההבדלים הפרטיקולריים הדיאלקטיקה ההגליאנית , שמטבעה היא ניתוח , לדומות ליות ולכן מובילה להרמוניה גם את ההבדל , אך בסופו של דבר חותרת לכוּ ; לתיאור דיאלקטי הגליאני כזה בנוגע 8 , עמ ' הסובייקט ; ז ' יז ' ק , 89 - 88 ראו אברמוביץ , ר " צ והגל , עמ ' 4 . 32 - 16 , עמ ' אכסיסטנציאליזם ליחס בין האינסופי לסופי ראו סיגד , . 106 - 105 , 101 , 95 רמוביץ , ר " צ והגל , עמ ' אב 5 ; ההדגשה שלי . 92 - 91 שם , עמ ' 6

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר