השורש הנעלם: פרדוקס 'הידיעה והבחירה' במשנת ר' צדוק הכהן מלובלין - כרך ראשון

עמוד:ו

לעילוי נשמת זצ " ל הארי צבי זאב פרידמן התוהים ונוהים ונוהמים על הלב השבור , ה ' מוחין דגדלות ' בעל לרפואתו אלעזר חיים בן חיה שרה : נעשה אדם מתוך ספרו של הארי , ' יגעתי ומצאתי ', דאחר מגילה ו , ב ( " וכידוע דקדוק מאמר חז " ל ) היגיעה נודע שהוא מציאה הבאה בהיסח הדעת בלא השתדלות . היגיעה לא היה ומכל מקום ' לא יגעתי ומצאתי אל תאמין ' דבלא בא למציאה זו . וכך עצם הפורים הוא לברר ששורשו כך בלא השתדלותו ואפילו בעת הביסום עד דלא ידע שאין שום היכר בין זה לזה למראית העין שהוא מצד ההשתדלות . אבל הגיעו לזה על ר ' ידי דברי הצומות וזעקתם הקודם בתפילה ואחר כך בפועל " ) . כ ( בות חרוץ מחש – צדוק הכהן מלובלין למען לא ניגע לריק ולא נלד לבהלה . אנחנו מרגישים יותר ויותר שאנחנו מתייגעים לריק , שכל המאמצים שלנו מביאים לריק , לשום דבר , וזה מוליד בהלה טוטאלית . אין שום קשר בין החוויה שלנו למה שאנחנו חושבים על החוויה . ולכן הגורם היחיד תלמד – התורה היא תורת אלוהים האפקטיבי . . . הוא אלוהים . להיות עם הפועל , ואל תהיה המופעל , לכן היא דורשת ממך רבולוציה . היא אומרת . . . ' תהפוך להיות האדם שהוא הגורם למציאות שלו ' .

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר