מבוא

עמוד:14

שלומית אהרוני ליר וליאת איילון 14 והתנגדות לשינוי", מתאר את העמידות לשינוי וההתנגדות אליו 9 ושימור המצב הקיים . 8 נרמול, אנדרוצנטריותומתייחס לטוקניזם, הפרק החמישי, "ביחד לטוב ולרע : מגדר, גיל וחופש", עוסק ביכולת הקולנועית לשקף את הגיל המבוגר במבע קולנועי, לרבות מערך היחסים בין נשים וגברים לעת זקנה . הפרק משווה בין שני סרטים : הראשון, סרטו של הבמאי האיטלקי פאולו וירזי אהבה בדרכים ( 2017 ) , שמתרחש בארצות הברית ודמויותיו מגולמות על ידי שחקנים אמריקאים ; והשני, סרטו של הבמאי הישראל יצחק צפל ישורון אלסקה ( 2018 ) , שמתרחש בישראל והשחקנים בו ישראלים . אנו בוחנות את שני הסרטים יחד בשל נקודות הדמיון הרבות ביניהם, מתוך כך ששני הסרטים עוסקים במערכות יחסים בגיל מבוגר, ומוקד העלילה הוא מסע ליעד מיוחל שיש לו משמעות סמלית ; בשני הסרטים מדובר בגברים דמנטיים שבגדו באישה שאיתם עם חברתה הטובה, וכעת, זמן קצר לפני המוות, מתרחש פיוס זוגי, כשברקע בני ובנות המשפחה בוחנים אפשרות לשכן את בני הזוג בבית אבות . הפרק עוסק באופן שבו כל אחד מהסרטים משקף את משמעות החופש בגיל מבוגר ביחס למקום שבו מתרחשת העלילה, ובתוך כך בוחן כיצד מוצגת היכולת לממש חופש בסרט אלסקה , שעלילתו מתרחשת בישראל, לעומת האופן שבו היא מוצגת בסרט אהבה בדרכים , שעלילתו מתרחשת בארצות הברית . הפרק מתייחס לאפשרויות שמעמידות הסביבה הישראלית והסביבה האמריקאית בשני הסרטים ולדרך שבה הן משפיעות על היכולת לממש את החופש בגיל מבוגר . מבחינה מגדרית, הפרק מאפשר לבחון את מערך יחסי הכוח הבלתי שוויוניים בין גברים לנשים המוצג בכל סרט ואת השאלה עד כמה, במסגרת המבע הקולנועי, מתקיימת החירות לממש תחושת אושר במסגרת התא המשפחתי . האם ניתן להתייחס לחירות

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר