1 בין הים לנהר – המיתוס על 'נחלת אבות' אל מול אדמת ילידים

עמוד:12

12 שלמה זנד קורא יש מושג כללי על תולדות הקולוניזציה של ארצות אחרות," הדגיש המחבר, "אני מציע לו להיזכר בכל הדוגמאות הידועות ; ולאחר בדיקת הרשימה כולה יואל נא לנסות ולמצוא לכל הפחות דוגמה אחת, שקולוניזציה נעשתה בהסכמתם של ילידי המקום . אין 1 הציונים, לדעתו של מנהיג הימין הלאומי לעתיד, דוגמה כזאת" . לא שונים מהכובשים הספרדים בדרום אמריקה או מהמתיישבים הפוריטנים בצפונה של היבשת . וכמו שהילידים במקומות אחרים נאבקו עד כלות כוחם בהתנחלותם של זרים על אדמתם, כך הגיוני שערביי פלשתינה מתנגדים ויתנגדו לקולוניזציה הציונית הזרה . אין זאת אומרת שהציונות אינה מוסרית בעיניו של ז'בוטינסקי . במאמר שני משלים הוא מעלה את הטיעון המכריע, לדעתו : לערבים יש מרחבים עצומים, ממרוקו ועד מסופוטמיה - והיהודים חסרי כל טריטוריה משל עצמם . כך לדידו, "האדמה אינה שייכת לאלה שיש להם יותר מדי ממנה, אלא לאלה שאין להם אדמה כלל . הפקעת חבל ארץ מידי עם שיש לו אחוזות גדולות כדי לתת בית לעם נע ונד מעשה של צדק הוא . ואם העם הזה אינו רוצה בכך - מה שהוא 2 דברים אלה אינם מחייבים כלל את טבעי מאוד - יש לאלצו לתת" . סילוק התושבים המקומיים, ז'בוטינסקי כותב במפורש ש"דחיקת רגליהם של הערבים [ . . . ] בלתי אפשרית בהחלט ; בפלשתינה יהיו תמיד שני עמים" . אלא שהעם הנודד צריך לכפות את עצמו בכוח ואפילו בהרבה כוח, כלומר באמצעות "קיר ברזל" שיקים על העם היליד המסרב לקבלו על אדמתו . רוב הציונים היו מודעים לכך שהקביעה הנוצרית-אוונגליסטית "ארץ ללא עם לעם ללא ארץ", שישראל זַנְגְוִויל ביקש למנף אותה 1 . ולדימיר ז'בוטינסקי, "על קיר הברזל ( אנו והערבים ) ", ראזסווייט ( שחר ) , 4 בנובמבר 1923 . / https : / / www . infocenters . co . il / jabo / jabo_multimedia articlesl / hebrew / 1923 5_ . pdf 2 . "האתיקה של קיר הברזל", ראזסווייט , 11 בנובמבר 1923 . / https : / / db . begincenter . org . il / article

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר