מחול התודעה והנפש: מבט פסיכולוגי על תהליכי התפתחות אישית וחברתית

עמוד:14

נטע ענבר-סבן 14 סביבתי, פסגה לעומת תהום, מדע לעומת אינטואיציה, סדר לעומת כאוס, מנוחה לעומת פעילות, עצב לעומת שמחה, רוגז לעומת פיוס, שנאה לעומת אהבה, תנועתיות לעומת כון לעומת שגוי, צל לעומת פרסונה, קוגניטיבי לעומת קיפאון, מוסר לעומת חטא, נ רוחנירגשי, סובייקטיבי לעומת אובייקטיבי ועובדתי, דתי לעומת חילוני, גשמי לעומת קטבים" . אנו מוזמנים לדימוי של תנועה האוספת את הקטבים למכלול אחדספור - אין - מוי הזה מניב חשיבהלדעתי, הדיורציף, קיים ומשתנה באופן תמידי, גדל ומתעצם . שלוקחת חומרים ממאגרים שונים של כל מקורותינו : תודעתנו, זיכרוננו, הידע שרכשנו ורעיונות שמחפשים את דרכם למודעות . החשיבה מחברת בין כל החומרים הללו וכשהם ביחד הם יוצרים תכנים חדשים, בבחינת "השלם עולה על ד, לכל הנמצא יש משמעות המשתנה סך חלקיו" . דבר אינו נשכח ולא הולך לאיבו ונטע שואלת את הקוראים : "מה אתםביחס למיקומים ולפרספקטיבות שונות . חושבים ? האם תרצו להוסיף קטבים שעולים בדעתכם ושמתם לב אליהם ? " היא מזמינה אותנו להשתתף בספירלה, ליצור עוד חיבורים, ובכך ליצור רצף בין ה"שלי" לעומת "של האחר" . ל בתנועה ואת הספר מעניקה תחושה שבו בזמן מרעננת ומרגיעה . העובדה שהכקרי ל משתנה היא התקווה לכך שיִוָּּצר משהו חדש וטוב יותר . זאת כפי שהחומר הגנטיווהכ ) , המאוחסן ומיוצג בספירלה המורכבת שלו, שמור ועובר מדור לדור DNA,דחמ ( עובר מוטציות מאידך, מבטיח הן את ההמשכיות והן שיִוָּּצְרוּ צורות חיים שונות ונוספות . בפנינו ספר שהוא אתגר לחשיבה, אם תרשו לעצמכם לנוע ולרקוד עם התודעה והנפש בכים של עצמכם, לחברם לקיימים ולצמוחשלכם דף אחר דף, תוכלו לגלות עוד נד לחוויה פנימית יותר שלמה ואינטגרטיבית . קריאה מהנה ! ד"ר פסקין היא מומחית לפסיכיאטריה כללית ובנוסף מומחית לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר . היא מנהלת חטיבת ילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש "גהה" המסונף לאוניברסיטת תל אביב ת ראש ועדת בחינות שלב ב' בפסיכיאטריה של הילד מטעם המועצה המדעית . ויושב

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר