פתח דבר

עמוד:9

9 פתח דבר בעלת מוניטין בישראל ובעולם,ויועצת ארגונית בכירההקורונה . דר' אלוני שהיא מדגישה את השפעת המצב הפוליטי וחוסר האמון במנהיגות מצד אחד ואת השימוש בטכנולוגיה מהצד השני, כגורמים שדחפו אותה ואת עמיתיה לקחת אחריות ולקבל החלטות מושכלות כדי להתמודד במציאות המעיקה לטובת הזה נחתם בפרק שישי קצרהחלקרווחתם האישית ורווחת הסטודנטים שלהם . וקישור לקטע מחוללבין דר' ורדה זילברברגפרופ' אמיר קולבןשיחה ביןובו " מתוך המופע "לחודים" של להקת 'קולבן דאנס', שיצר פרופ' קולבןר"טינד לבין - בתקופת הקורונה . הקטע מציג את המתח שבין הצורך האנושי בקשר הטכנולוגיה . לושהכלולים שם והזדמנויות שזימנה לנו הקורונה"בחלק השלישי : "אתגרי פרקים המדגישים אתגרים למטפלים, יועצים ומטופלים כמו גם הזדמנויות לצמיחה והתפתחות שנבעו מהתערבויות טיפוליות . בפרק השביעי מציעה דר' אורית אבן שושן רשף את גישתה : "ביבליותרפיההביבליותרפיסטית המנוסה, שום עקרונותיה בבניית גשר בין דמיון ומציאות דרך חוויותיהי" ואת יאותנטית טיאנו רונןגליהמציגותהאישיות ודרך תיאורי מקרה מהקליניקה . בפרק השמיני שומית המבוססת עליו, שלימודל תיאורטי חדשני ופרקטיקה ידר' רונית שלוו ע באופןשימוש באמנות הצילום כדי לחבר בין אנשים שאינם יכולים לחוות טב יאהעליוהתיאורטיהמודלוהפרקטיקהישיר לבין הצלמים והטבע עצמו . שתי הפסיכותרפיסטיות המנוסות, מכוונים לצמצם אתשפותחו על ידימבוססת, חווית הבדידות ולתרום לחיבוריות ולחוסן של אנשים במצבי בידוד דוגמת מציגים דר' יהודיתוהאחרון בחלק זה,יתשיעבפרק ההסגרים שחווינו בקורונה . ריבקו ודר' דני יניב שהם פסיכודרמטיסטים מנוסים ובעלי שם, את הדרמה האישית והמקצועית שהם חוו דרך שלוש פרספקטיבות תיאורטיות : אושיות הפסיכודרמה . רוס והתת מודע הקולקטיבי של יונג - של מורנו, מודל האבל של קובלר . לפי וה ו התקואלמחאה החברתית ה ל א החלק הרביעי והאחרון של הספר מתייחס עמו פתחנו את הספר, לא רק הזדמנויות הצמיחה האישית הובילו לדומT7 הן ברמת - וה, אלא גם המחאה החברתית בישראל הובילה לחוויה של תקווהולתק יעשיררק ההפרט והן ברמת החברה . גם בחלק זה של הספר שלושה פרקים : בפ שרות חדשני להתערבות, אמיר מיכאלי ודר אופירה הוניג,דר' אילן שריףמציגים בשעת משבר שהוקם בתקופת הקורונה והיה מיועד לסייע בהתנדבות לאנשים שסבלו מטראומה כתוצאה מאלימות משטרתית כנגד משתתפים במחאה לקחוסוציאליים מנוסים,, עובדיםהחברתית . השרות ניתן בהתנדבות והכותבים תציג דר' זיוה ברכה גידרון את המשמעותעשר - אחדהחלק פעיל בעשייה זו . בפרק של לוח השנה העברי ואת הדרך שפיתחה כדי לשלב בין גישה פסיכואנליטית לבין עולם הרוח היהודי לשם טיפול בהפכים ויצירת תקווה . דר' גידרון, שהיא "הקול קורה", המכון הירושלמיבראש מכוןהעומדתמנוסהפסיכודרמטיסטית , משתפת בניסיונה הטיפולי לאורך שנת הקורונה ומציעה אתלפסיכודרמה עשר - שניים האתגרים השונים ליצירת תקווה לפי מועדי לוח השנה העברי . בפרק ה

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר