פתח דבר

עמוד:8

לחודים בתקווה 8 בכל שבוע ובשנה כולה,בכול יום בה זוהי תקופה – 2021 שנתהספר נכתב ב מצד אחדסוף תקופת הקורונההתקווה לאתכולו,בעולם, כמו גםחווינו בישראל . שמחה ותיקווהכך מהר מהצד השני - כל אתנו ואת ההכרה בכך שהנגיף לא נפרד מ גדולה בכל צעד קדימה : החיסונים, ביטול ההגבלות, חזרה למופעי תרבות . ולעומתם לעיתים חשש גדול מנסיגה והתחדשות המגפה בכל פעם שהתגלה וריאנט חדש או עלה מספר הנדבקים . בתקופה זו, עם מלאת שנה למגיפה, כבר היו נפשיים להתבונן אחורה וקדימה ולהפיק למידהלנו הכותבים מספיק משאבים אתגרים, הצלחות : הן מהניסיון המקצועיוולקחים הן מהחוויות האישיות וכישלונות כואבים ובעיקר מהקשר בין המציאות והתקנות המשתנות ללא הרף החומרים מהםהםלבין ההתנסויות האישיות והמקצועיות והחיבור ביניהן . אלו מקצוע מתחומי הפסיכולוגיה פורשים וחושפים כאן אתעשוי הספר : אנשי ועדיין עוברחוויותיהם, ניסיונם והבנתם המקצועית ביחס למה שעבר עליהם את לקחיהם ותקוותיהםכמו גם את הלמידה של כל אחד ואחת מהם, . השנהעליהם הן בשגרה חדשה והן במצבי משבר עלומים העלולים להפתיע אותנו גם - לעתיד . דבעתי מטרת הספר היא לתת לקוראים פרספקטיבות חדשות לשם צמיחה ולמידה ם ובכל חלק שלושה פרקים : לספר ארבעה חלקים עיקרי . מתקופת הקורונה סחייתמT7 בעיקר למודלהחלק הראשון, "היבטים פסיכולוגיים של הקורונה" פותח בגישה של תיאוריה מעוגנתהמודל . הראשוןוהוא מוצג בפרקאוזכר לעילש תיאור והסבר של היבטיםשבע תמות הנותנות ביחדמציעבשדה והוא הקורונה בישראל כפי שנחוו ודווחו על ידי אנשי מקצועבתקופתפסיכולוגיים הפרק השני שכתב דר' ויליאם ברגקויסט, . ם טיפוליים ויעוציים שוניםמתחומי למעלה של בתחומי הפסיכולוגיה והניהול ומחברם , בינלאומיויועץ, מרצה מאמן מתייחס למודל זה ומציע פרספקטיבה צפון אמריקאית למודל . הפרק,ספרים 50 - מ בחלק זה נכתב על ידי הפסיכולוג דר' גיל ארליך, שהוא מומחהוהאחרוןהשלישי אתר' ארליךמציע דהן בפסיכולוגיה קלינית והן בפסיכולוגיה חינוכית . בפרק זה קשרי הגומליןאת ו הביטקפסרפהT7 של חדר הטיפול לשבע התמות במודל שלושת החלקים הבאים של הספר מכילים כל אחד פרקים בהם מדגישים . ביניהן . הכותבים חלק מהתמות במודל ,בחלק השני : "חוויית הקורונה, הטכנולוגיה והמצב הפוליטי"שלושת הפרקים מתייחסים לשלוש התמות הראשונות במודל . הפרק הרביעי שנכתב על ידי דר' אילן שריף, עובד סוציאלי העומד בראש היחידה לשכול ונפגעי כתות במשרד ולשימושבתקופת הקורונהוהמתמשךהרווחה, מתייחס לתופעת האבל המורכב בטכנולוגיה להקלת המצוקה של משפחות שחוו שכול . בפרק החמישי מציגה דר' ריטה אלוני את החוויה האישית שלה כאדם וכמרצה מנוסה באקדמיה בתקופת

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר