הקדמה

עמוד:14

תמר קטקו 14 ביכולתי היום לשפוך אור חדש על הטקסטים הללו . יחד עם זאת, לאורך כל הכתיבה ליוותה אותי תחושה מוזרה של חדירה לתחום אסור, בלתי מוגן, נשגב מבינתי, אך כמו בשירו של רוברט פרוסט, "הדרך שלא נבחרה" : "משתי הדרכים שביער עבות בחרתי בזו שהלכו בה פחות" . ואף על פי כן, אינני משוחררת לחלוטין מחששותיי ביחס למשמעותם והשלכותיהם של הדברים ולאופן שבו יתקבלו בקהילה המדעית, האקדמית, החינוכית והציבורית - במיוחד הדתית . הספר שלפניכם אמור להציג תמונת מצב מסוימת שנבנתה בזהירות רבה מהנתונים שעלו מתוכן הספרים הנאציים ומאלה שהתוודעתי אליהם במהלך המחקר שבו עסקתי בשנים האחרונות לצורך כתיבת הספר הזה . אולם ככל שהעמקתי בניתוח הטקסטים, נעשתה כתיבתי קרובה לסגנון המיסטי ודומה לסגנונם של ספרי קבלה או מדע בדיוני יותר מאשר לזה של ספרי מחקר או מדע . לעתים קרובות מדי נתקלתי בקטעים שתוכנם היה כה הזוי עד כי 4 נדמה היה שנלקחו מספרו של אריך פון דניקן ( von Däniken ) מרכבות האלים ( הייתכן שקיבל השראה מהם ? אולי קרא חלק מהם בילדותו ? ) . שוב ושוב נאלצתי לקרוא מחדש את תוכני הספרים, במרווחים של שנים וחודשים מפעם לפעם, כדי לקבל פרספקטיבה נוספת 4 . אריך פון דניקן הוא מחברם של כמה ספרים העוסקים בהשפעתם של יצורים אינטליגנטיים מן החלל החיצון שביקרו בכדור הארץ, התרבו עם היצורים המקומיים והשאירו בהם מטענים גנטיים . בספרו הנודע ביותר, מרכבות האלים ( Erinnerungen an die Zukunft ) , שפורסם לראשונה בגרמנית בשנת ,1968 הוא הסתמך על ממצאים ארכיאולוגיים ואף על קטעים מהמקורות המתארים את ביקורם ואת ניסיונם של החייזרים לשנות את בני האדם ולהשביחם באמצעות בני האלים, כגון הזדווגותם עם בנות האדמה ( בראשית ו, ד ) , סיפור המבול ומעשה סדום ועמורה ( בראשית יט, כז - כח ) , ספר יחזקאל ( ד - ז, יג - טז ) והאפוס האשורי על אודות גלגמש .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר