הקדמה: הבל היה הרוצח הראשון

עמוד:14

14 אורן בן יוסף תופעה פנים-אנושית בלבד, גם אם רק אנחנו, בני האדם, מספרים סיפורים על בעלי החיים שבהם אנו משתמשים עבור התועלת שלנו, ומפריכים אותם בעצמנו לאחר מכן . הגישה האריסטוטלית, שעל פיה בעלי חיים נועדו לשרת את האדם, שורדת גם היום בצורות אלו ואחרות, בתרבויות האנושיות השונות ובמדינות המפותחות והמתפתחות, שבכולן מנוצלים בעלי חיים על ידי בני אדם כבדרך שגרה . בספרו Life and Habit משנת 1878 כתב הסופר סמואל באטלר ( Butler ) : "נאמר תכופות, אני מאמין, שהתרנגולת היא רק הדרך 3 מעבר לכוונותיו המקוריות של ביצה אחת לייצר ביצה נוספת" . של באטלר בספרו, כיום חלק גדול מהתרנגולות בעולם, אלו המשועבדות לתעשיית הביצים, אכן משמשות אך ורק דרך להפיק ביצים רבות ככל האפשר מהביצה שממנה הן בקעו . לא רק החופש נלקח מאותן תרנגולות, הכלואות בכלובי סוללה ללא יכולת לזוז כל חייהן, חיים שנקטעים בגיל צעיר על ידי בני האדם, אלא אפילו הביולוגיה שלהן נלקחת מהן, כדי לעבור מניפולציות שבסופן תיווצר תרנגולת שונה לחלוטין . תרנגולת זו שונה מהתרנגולת העתיקה שעוצבה על ידי אבולוציה נקייה מידיו של האדם, ועכשיו גופה מתאים לסיפוק דרישותיו של המין האנושי והיא יכולה להטיל יותר ביצים בשנה . על קרטוני הביצים הנמכרים במכולת מסופר סיפור נוסף - סיפור בדמות ציור המציג את התרנגולות השמחות מטיילות באחו . אלא שבזמן שאנחנו, הצרכנים, מתפתים להאמין לסיפור הזה, התרנגולות בתעשיית המוצרים מן החי אינן זוכות ליחס כה אדיב מצד משעבדיהן . למעשה, עברן הרחוק כיצורים עצמאיים הפך ללא רלוונטי מרגע שסופחו לציר הזמן האנושי, על ידי ביותן וכפיית תכלית אנושית על חייהן . בתעשיית הביצים או 3 . 1911, , Samuel Butler, Life and Habit, New York : E . P . Dutton & Company pp . 134 ( תרגום שלי ) .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר