הקדמה

עמוד:יב

על שנאה . אולי זה נכון , אבל אין בכוונתי לציית . אני סבור שהכינויים הללו נובעים ממניעים פוליטיים . מניעים פוליטיים של השמאל הקיצוני . וכשאני משתמש בכינויים הללו הופכים אותי לכלי של ולנסח שלי המניעים הללו , ואני מעדיף להיות הכלי של המניעים אותם בשפה שלי כמיטב יכולתי , ולא להיות שופר של איזו אידאולוגיה רצחנית " . קודם דיבר פיטרסון על החוק . עכשיו עבר אל הפחד : " אני מפחד מתגובות עמיתיי , כי חלק מהם מפחדים להגיב . הם מצנזרים את עצמם מתוך חשש מהסטודנטים ומההנהלה . הם חוששים למשרתם . כולל אלה שיש להם קביעות . הם מפחדים שיושמו ללעג ולקלס בידי לוחמי הצדק החברתי והתקשורת . אם יגידו משהו שנוי במחלוקת — הוא יוצג בהבלטה כדי להגחיך וללעוג לכל פועלם האקדמי . ולא מדובר בימניים או בשמרנים , אלא בליברלים מן המניין . תגובות המטופלים שלי מפחידות אותי : הם חוששים שמא יבולע להם במקום העבודה . ואני מפחד מהעובדה שאפשר לכפות עליי רעיונות מרקסיסטיים ונאו - מרקסיסטיים שאני מתעב . בעיניי הם פשיזם ונאו - פשיזם . ואני מפחד שהדברים שאני אומר עכשיו , ואולי כמה דברים שאני אומר בהרצאות , יביאו אותי בפני בית הדין לזכויות אדם ויישפטו כ " ביטויי שנאה " . ואולי אני פרנואידי , ואולי גם אם הדברים שלי הם לא בלתי חוקיים — ואני חושש שיש סיכוי שזה מה שיהיו — זה יפריע לי ללמד כי אני מנסה . יש לנו חופש ביטוי כדי שנוכל לרדת בעיניי לדבר על מה שנכון לחקר האמת " . ימים ספורים לאחר פרסום הסרטון כבר צבאו מפגינים על פיטרסון והאשימו את תומכיו בנאציזם ואותו — כמעודד נאציזם , רודף טרנסג ' נדרים או לפחות שותף לאפלייתם . מאוחר יותר התווספו להאשמות הללו גם שנאת נשים , ימניות קיצונית , גבריות רעילה וייתכן ששכחתי משהו . פיטרסון הוא אף לא אחד מאלה . הוא מדען רציני , מטפל מנוסה , אמפתי ואוהב אדם , דובר נחוש בעד אחריות אישית וחופש ביטוי , ומתנגד נחוש לא פחות לעריצות הקדמהי " ב

הוצאת סלע מאיר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר