תקציר

עמוד:8

ה צעה לסדר 847 הקיים במשפט המינהלי, הרואה בשקיפות אמצעי מקדמי המאפשר למערכות הבקרה לבחון את איכותן של החלטות ואת דרכי קבלתן . המסלול השני מאפשר מתן הוכחה מתמטית-סטטיסטית לתקינות המערכת האלגוריתמית ולבסיס הנתונים שעליו היא מסתמכת . כאשר מפעיל המערכת יכול להוכיח שהיא נבנתה על סמך מאגר נתונים מתאים סטטיסטית ונקי מהטיות, ושהאלגוריתם מותאם למשימה ומופעל באופן שוויוני — יהיה בכך תחליף להסבר הרציונלי . ברירת המחדל תהא המסלול הראשון, ואולם במקרים שבהם בשל מגבלות טכנולוגיות מובְנות במערכות בינה מלאכותית המערכת אינה מסוגלת לספק את המענה, וכאשר ההשפעה של האלגוריתם על הזכויות איננה משמעותית, ניתן יהיה להסתפק במסלול השני . כדי לממש את חובות השקיפות באמצעות שני מסלולים אלה, אנו ממליצים להטמיע שינויים רגולטוריים . מאחר שמערכות בינה מלאכותית עתידות לפעול במספר רב של שווקים, שלחלק מהם רגולציה ייעודית, כגון שוק התרופות והתחבורה, אנו ממליצים כי הבחירה בין שני המסלולים תיבחן לגופה על ידי הרגולטורים הייעודיים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר