מבוא הפרספקטיבה האוצרותית

עמוד:13

13 אוצרות עכשווית בישראל טען שחוסר הנראות של תהליכי הבחירה בפעולת האוצרות במוזיאון שירת ערכים מוחלטים של נייטרליות ורציונליות, אשר על 2 השינויים שהובילו בסיסם צמח והתפתח מוסד המוזיאון המודרני . לתפיסת האוצרות העכשווית כתחום נבדל מהמוזיאולוגיה קשורים בהיסדקותם של ערכי האובייקטיביות והרציונליות, אך יש להביא בחשבון את החשיבות התרבותית והחברתית שניתנה לבחירה כערך, כפי שציינה דורותיאה פון הנטלמן ( von Hantelmann ) , ואת התפתחות רעיון ההקשר לכדי ערך בפני עצמו, כפי שתיאר זאת 3 משעה שהתערוכה נהפכה להיגד בריאן אודוהרטי ( O'Doherty ) . של אדם מסוים, ליצירתו של האוצר, אפשר להחיל אף עליה מדדי הערכה ושיפוט בדומה לאלה החלים על יצירת האמנות . לאור זאת ניתן להבין את הפולמוס המרכזי שליווה את השינוי במעמדו של האוצר ושהתמקד באוצר כיוצר או כאמן בזכות עצמו . הגדרות המקצוע בזירה העולמית התרחבו, וההבחנה החדה בין אוצר לבין אמן היטשטשה בעקבות פעולות של אוצרים כמו וילם סנדברג ) Sandberg ( , הרלד זימן ( Szeemann ) , וולטר הופס ( Hopps ) , סת זיגלאוב ( Siegelaub ) , מרשה טאקר ( Tucker ) , יאן הוט ( Hoet ) , פּונטוס הולטן ( Hulten ) ולוסי ליפרד ( Lippard ) שפעלו והשפיעו על עולם האמנות בשנות ה – 70 וה – ,80 ובעקבות פעילותם של אוצרים ובהם הנס אולריך אובריסט ( Obrist ) , אוקווי אנווזור ( Enwezor ) , צ'רלס אשה ( Esche ) , קתרין דָוִד ( David ) , ידֶסה הנדלס ( Hendeles ) , ניקולא בוריוֹ ( Bourriaud ) , מסימליאנו ג'וני ( Gioni ) , Paul O'Neill, The Culture of Curating and the Curating of Culture ( s ) , . 2 Cambridge, Massachusetts : MITPress, 2012, p . 33 . Dorothea von Hantelmann , " The Curatorial Paradigm", The Exhibitionist . 3 June 2011 ) : 6 - 12 ; Brian O'Doherty, Inside the White Cube : The ( 4 Ideology of the Gallery Space, Los Angeles : University of California Press, 1999 .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר