תודות

עמוד:8

8 אסנת צוקרמן רכטר פשר הפער . שאלה זו הייתה נקודת המוצא לכתיבתו של ספר זה, שעוסק בהתפתחות האוצרות העכשווית כתחום עשייה ודעת נבדל ממוזיאולוגיה, ושעוקב אחר השינוי שחל בישראל במעמדו ובנראות תפקידו של אוצר האמנות העכשווי החל משנת 1965 . הספר רואה אור בחסות הבית לאמנות ישראלית במכללה האקדמית תל – אביב – יפו ובתמיכתה הנדיבה של קרן יהל ע"ש יהודה ליאון רקנאטי ז"ל . אני מודה מקרב לב לליאון רקנאטי, ראש הקרן, ולסלעית רקנאטי, מנהלת הקרן, על היענותם לסייע בהוצאת הספר . תודה גם לפרופסור שלמה בידרמן, נשיא המכללה, שסייע בתהליך . עידית עמיחי, מנהלת הבית לאמנות ישראלית ותוכנית יונה פישר לאוצרות עכשווית ולמוזיאולוגיה שפועלת במסגרתו בשיתוף מוזיאון הרצלייה לאמנות עכשווית, נרתמה ברוחב לב ובנחישות לעזור לי להוציא את הספר לאור . העבודה על הספר, שהתפתח מעבודת דוקטור שכתבתי באוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ' גנית אנקורי ובליווי פרופ' שלום צבר, נמשכה עשור, ואנשים רבים סייעו לי בתהליך העבודה ושיתפו עימי פעולה . פרופ' גנית אנקורי עמדה לצידי מראשית התהליך עד סופו במסירות יוצאת דופן, במעורבות גדולה ובנדיבות, תחילה כמנחה, ולבסוף כחברה וכעמיתה . הערותיה המדויקות תמיד, קריאתה הקפדנית והשיחות שניהלנו תרמו רבות לאופן התמודדותי עם החומרים ולדרך ארגונם . פרופ' שלום צבר ליווה ברגישות את תהליך העבודה על הדוקטורט . פרופ' רות איסקין קראה את כתב היד וליוותה אותי בתהליך עריכת המחקר לספר . הערותיה החשובות וניסיונה העשיר סייעו לי מאוד להתגבר על האתגרים שבדרך . האוצרים והאוצרות שעבודתם נידונה בספר שיתפו פעולה ברצון ובפתיחות ועזרו לי להבין באופן חי את נקודת מבטם : יונה פישר היה תמיד זמין לפגישות, ובנדיבותו הרבה שיתף אותי בקורותיו ואף צייד אותי בחומרי ארכיון ובקטלוגים ; שרה בריטברג –

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר