דבר העורכות

עמוד:8

8 | הבניית זהות מקצועית : תהליכי הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בישראל כל השותפים . מאמר זה, המסיים את השער האחרון בספר, מציע לקורא חשיפה לדפוסי חשיבה חלופיים, הן באשר לכיתה והן באשר למערכת החינוכית בכללותה . המאמר המסכם את הספר נכתב על ידי העורכות . אנו דנות בו בזהות המקצועית המבולבלת של חברי הסגל האקדמי במכללות לחינוך, ושואלות "מי אנחנו מורי המורים – מורים ? חוקרים ? חברי סגל אקדמי ? " בתוך כך אנו מציעות כיווני חשיבה העשויים לסייע להם לעצב את זהותם . בסוף הספר מובא אפילוג - מאמר של יאיר שרלו המסכם את תהליך העבודה של רשת עמיתי המחקר . יאיר הצטרף אלינו בשנה השנייה לפעולתנו, ומכאן ואילך הוא העריך את הפעילות ברשת ובחן את יחסי הגומלין בין העמיתים . הוא ליווה את תהליכי החשיבה וההתלבטות בכל הצמתים, החל במפגשי הצוותים וכלה בדיוני המליאה, תיעד בקביעות את הפעילות ושיתף אותנו בתובנותיו . 2 ההערכה שהכין סייעו לכולנו לשפר את פעולת הרשת . המשובים ודוחות עמיתי רשת המחקר חברו לא רק לכתיבה של הספר אלא גם להערכה של המאמרים בו . כל המאמרים עברו בשלב ראשון שיפוט של עורכות הספר ושל כל ראשי הצוותים ותוקנו בהתאם להערותיהם ולהצעותיהם . בשלב שני עברו המאמרים שיפוט של שתי קוראות חיצוניות מטעם הוצאת הספרים, ד"ר עינת גוברמן וד"ר רויטל היימן, והערותיהן והמלצותיהן הִנחו את סבב התיקונים השני . בשלב השלישי, האחרון, קראו את המאמרים קוראים חיצונים מטעם הוצאת הספרים שסייעו להעמיק את איכותם . ראוי לציין במיוחד את תרומתה של ד"ר שרה שמעוני . המארג המוצג בספר משקף את העשייה הרבגונית ברשת עמיתי המחקר ומדגים את תפיסתנו כי חוקרים החוברים יחדיו מעשירים את עולם הידע ומוסיפים לו ממצאים ותובנות הנובעים מכל מחקר בנפרד, מהעשייה הקבוצתית ומהמרקם השלם . 2 בספר זה תיכתב המילה 'דוח' על נגזרותיה כמילה עצמאית ( ולא כראשי תיבות ) עפ"י החלטת האקדמיה . לצורך האחדה, גם כאשר בפרסום עצמו הופיעה המילה דו"ח ( למשל בדו"ח דוברת ) נקטנו דרך זו .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר