מבוא

עמוד:8

מסוג זה, והוא למעשה אדיש לגמרי לגבי קיומן או אי קיומן . ביקורים בתערוכות מתחלפות בגלריות אינם עומדים במוקד סדר היום של ציבור זה, שאמנות אינה תחום עיסוקו המקצועי או תחביבו המובהק . תערוכות אלו, שמשך הצגתן בדרך כלל כשלושה שבועות, הן נחלתו של הציבור המשתייך לעולם האמנות, ובמיוחד תערוכות בגלריות תל אביבות הממוקמות באזורי תעשייה, שאליהם הגישה במהלך השבוע היא כמעט בלתי אפשרית : גלריות בקריית המלאכה — מקום לאמנות, רוזנפלד, בנימין, חנינא, רו-ארט, מאיה, והגלריות באזור השכן לקריית המלאכה — עינגא, BY5 , "המעבדה לאמנות", P8 , ארטפורט, נולובז, ברוורמן, או גלריות גורדון ושגב ברחוב הזרם, ועוד . אפילו גלריות כגון נגא ורוטשילד, שהן בעלות אוריינטציה אסתטית יותר, אשר עשויה לפנות גם אל ציבור אשר מצפה מאמנות ראשית לענג את העין, אינן זוכות לביקורים של ציבור נרחב, כזה שאינו משתייך לעולם האמנות ושהוא נטול אינטרס לגמרי, מלבד צפייה נטו באמנות . 1 תערוכות שנערכות מדי פעם בחללים אלטרנטיביים הן כמעט לחלוטין מוקד עניינה של קהילת האמנות בלבד — אוצרים, האמנים עצמם, סוחרים, וקבוצה מצומצמת של שוחרים, שהם לעיתים קרובות תורמים או בעלי אינטרס כזה או אחר . הציבור שמגיע לשיחי גלריה, המתקיימים בעיקר בשבתות, מורכב בדרך כלל — מלבד האמנים המשתתפים בתערוכה — מאמנים נוספים, אוצרים נוספים, קרובי משפחתם וחבריהם של האמנים, אנשים שפרשו לגמלאות, או אנשים שבקיאים באופן מיוחד באמנות ומתעניינים באופן קבוע בתחום, אולם לא קהל שאינו משתייך לאף קטגוריה אחת מאלה, שהוא נטול אינטרס כזה או אחר ובחר לנצל את השבת לסיור גלריות בקריית המלאכה ושיח באחת מהן . נסיעות נופש לחו"ל בקרב ציבור 1 בהסתמכות על שיחה עם בעלי גלריה רוטשילד . 8 ⁄ קיר תשוקה

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר