מבוא

עמוד:12

12 | מידברן : יֵצֶר הטוב שתי הקהילות, יש למידברן ניואנסים המבדילים אותו מברנינג-מן בהיבטים רבים . למשל, מספר המשתתפים, גודל השטח, הקשר לחברה, חדירת הון לאירוע ומשך התרחשותו . מידברן הוא תרבות, קוד, אמונה, מורשת של זיכרונות וחוויות המבקשות לשחזר עצמן בכל אירוע מחדש . הוא לא תלוי-אדם כזה או אחר, ומעולם לא היה מבוסס על מנהיגות של איש אחד . מידברן נוצר מתוך בחירותיהם של אלפי אנשים שמחליטים לברוא אותו בחייהם ובחברה הישראלית . לכן המחקר שלי אינו עוסק באנשים ספציפיים, אלא ברוח . דבריהם של האנשים שראיינתי ומוזכרים בשמם מובאים כדי לשקף את רוח הברן ולא את עמדותיהם האישיות . הספר נפתח בהצגת המידברן והרקע ההיסטורי להיווצרותו ובמילון מושגים . באמצעות המושגים מתוארים העיר והאירוע . בפרק השני של הספר מתוארים מאפייני התרבות הברנרית : חיבה ללא תנאי, הענקה בלא תמורה, משחקיות, א-פורמליות, מתן הכרה ואי-שיפוטיות, מרחב של אמנות, קיימוּת, עירום, מין ומיניות, משני תודעה, שמירה על החיים, הפרדה בין הפנים לחוץ והמיסטיקה של מידברן . אמנם מידברן הוא אירוע הוליסטי, אך לטובת המחקר חילקתי אותו לתמות המאפיינות אותו . כל תמה מוצגת על בסיס תשתית תיאורטית ומוסברת כנושא מורכב, תוך הבלטת הצדדים שהמידברן מביא לידי ביטוי . תתי-הפרקים נפתחים בהמשגה תיאורטית ולאחר מכן מובאות הדגמות מתוך מידברן . כך, הספר מספק תשתית תיאורטית להבנת המידברן : החוויה שבו, התודעות הנוצרות בו והשפעותיו על הנפש . בפרק השלישי מתוארת כלכלת המידברן . כלכלה היא הצורה החברתית שבה אנשים מספקים את הצרכים שלהם . בעיר הזמנית מתקיימת דרך מיוחדת ושיתופית לחלוקת התוצר והטובין . יותר

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר