מבוא

עמוד:14

לינור הדר 14 לתפיסות ולתיאוריות עדכניות . אם נערכו שינויים בתוכניות הלימודים מאז כתיבת הספר, אני מתנצלת על כך מראש ומבקשת שתקבלו זאת בהבנה . הספר מביא תמונה מעניינת על תפיסות ומדיניות לגבי החינוך לחשיבה, כפי שאלו באות לידי ביטוי במסמכי תוכניות לימודים - זהו המקום המרכזי שבו תפיסות חדשניות אמורות לבוא לידי ביטוי . לכן גם אין זו הפתעה אם במקרים מסוימים יהיו שינויים כאלה או אחרים . באמצעות המחקרים המוצגים בפרקים השונים, הספר פורש בפני הקוראים מגמות ותפיסות כאלה ואחרות בתחום . מגמות אלה יכולות להצביע על מדיניות המערכת בהתייחס לחינוך לחשיבה לאורך שנים רבות ולשמש מצפן לתכנון ולחשיבה מחודשת על תוכניות לימודים . אם משתמעת מהכתוב בדפים אלה ביקורת כלשהי כלפי כותבי תוכניות הלימודים, אין זו כוונתי כלל ועיקר . כתיבת הספר התאפשרה בזכותם של אנשים רבים, שאציין כאן רק את מקצתם, ואני מתנצלת מראש אם יושמט שמו של אדם שאני חבה לו תודה . ראשית אני רוצה להזכיר את פרופ' גבי סלומון ז"ל, מנחה מחקרי התזה והדוקטורט שטיפח אותי כחוקרת ותרם לעיצוב תחומי העניין המחקרי שלי . תודה לאלה שפתחו לי את הדלת במסגרת לימודי הפוסט‑‑דוקטורט לתחום החינוך לחשיבה ; לפרופ' דיוויד פרקינס, שאני חבה לו הרבה יותר מאשר את היכרותי עם התחום ולכל חבריי בפרויקט תרבויות של חשיבה בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת הרווארד - ד"ר רון ריצהרט, טרי טרנר, מארק צ'ארץ' וחברי הסגל בביאליק קולג' במלבורן, אוסטרליה . תודה לקהילה מיוחדת מאוד של אקדמאים וחוקרים בתחום החינוך לחשיבה בישראל, שאני לומדת מהם על בסיס יומיומי : חברי היקר פרופ' יורם הרפז, שבאמצעות שאלותיו הקשות לימד אותי לחשוב באופן מקורי ויצירתי, ושעזר לי להבין את חשיבות

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר