מבוא

עמוד:11

חשיבה מקרטעת 11 בתכנון לימודים והערכה, תלמידי מחקר וחוקרים נוספים . יחד אנחנו חוקרים היבטים שונים של תוכניות לימודים . מוקד מרכזי בעבודתנו לאורך השנים הוא החינוך לחשיבה וביטוייו בתוכניות לימודים במקצועות השונים . במסגרת זו ניתחנו מטרות של תוכניות לימודים, משימות בספרי לימוד ושאלות במבחני בגרות, ניתחנו מסמכים מנקודות מבט שונות, התייחסנו לחשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית ועוד . חלק מהמחקרים פורסמו בבמות בינלאומיות שונות בכנסים וכמאמרים אקדמיים, וחלק אחר טרם ראה אור . ספר זה חולק עם הקוראים את התובנות העיקריות שעלו ממחקרים אלה . לצד ניתוח של החינוך לחשיבה בהקשר קוריקולרי, הספר מציג דיסציפלינה מחקרית המתמקדת בחקר מדיניות חינוכית דרך מסמכי תוכניות לימודים . תוכנית הלימודים, על כל היבטיה, מהווה כלי מרכזי שבאמצעותו המדיניות החינוכית מגיעה אל שדה החינוך, אל בתי הספר והכיתות . הספר מציג ומדגים לקוראים משנה סדורה של חקר מדיניות דרך מסמכי תוכניות לימודים, ומבסס תהליכים מחקריים שבאמצעותם ניתן לחקור מסמכי תוכניות לימודים . הספר מיועד לקהל רחב : לאנשי חינוך, מורים, מנהלים ומפקחים המעוניינים להבין כיצד בא לידי ביטוי החינוך לחשיבה במסגרת תוכניות לימודים . הוא מיועד למורי מורים האמונים על טיפוח יכולותיו הפדגוגיות של דור העתיד של המורים . הוא מיועד לסטודנטים ולחוקרים בתחום החינוך המתעניינים בחקר תוכניות לימודים . הוא מיועד למקבלי החלטות וקובעי מדיניות, והוא מיועד לקהל הרחב הרוצה להבין כיצד בא לידי ביטוי תחום חשוב זה במערכת החינוך הישראלית כחלק מהמשימה של חינוך דור העתיד . התאמת הספר לקהל רחב של קוראים מחייבת שילוב של היבטים שונים . לצד חלקים בעלי אופי תיאורטי, הספר כולל

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר