תוכן העניינים - כרך א

עמוד:8

6 . 1 יואב אלשטיין — הנחות אורגניסטיות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 השינוי וההתחדשות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 7 . 1 התרחבות המעגל 1 . 7 . 1 הלל ברזל – גבולות הסמל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 1 . 1 . 7 . 1 הבבואה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 2 . 7 . 1 ״סיפורי אהבה מיטאריאליסטיים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 3 . 7 . 1 עדי צמח – ‘מהרהורי לבו’ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 4 . 7 . 1 שלמה צוקר – “וְדַע מה שתשיב” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 5 . 7 . 1 חיים ברנדויין – ‘עידו ועינם’ : - סיפור פרודי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 פתחי דברים - גינת, עידו ועינם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 בעל ומת בכתבי אוגרית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 6 . 7 . 1 גרשון שקד – חיפוש אחר אינטרפרטציה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 8 . 1 מיכל אורון – מִסּוֹדות הקבלה וחוקריה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 9 . 1 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 ד . עידו ועינם תשמ״א [ 1981 ] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 פרקים 1 . 3- 3 . 3 ב״עידו ועינם” : הנושאים והסמלים המרכזיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 נושא א׳ : הסיטואציה הגרעינית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 1 . 3 מצוקת העגינות : ‘הקונספציה הבסיסית’ ב’עידו ועינם’ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 2 . 3 . הסמלים המרכזיים : לבנה ( גֵרוּת ) - בית ( אַדְנוּת ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 1 . 2 . 3 לבנה, בית, גאולה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 ימי שלמה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 3 . 3 נושא הגלגולים בסיפור . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 נושא ב׳ : הרקע ההיסטורי של סמל הבית ודרכי עיבודו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 4 . 3 גלגולי הבית הירושלמי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 נושא ג׳ : הילקוטים המסורתיים — התגבשותם ודרכי עיבודם בתוך הטקסט . . . . 153 5 . 3 ז׳אנר הילקוט ושילובו ב״עידו ועינם״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 אוטופיה ( גן עדן ) זמן עבר או ״על-זמן” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 1 . 5 . 3 ״ילקוט סגולות-מזלות-מלאכים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 2 . 5 . 3 ״ילקוט בני - בנימין” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 3 . 5 . 3 ״ילקוט קהילת התנאים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 4 . 5 . 3 ״ילקוט שבט גד” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 5 . 5 . 3 ״ילקוט גבריה” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 1 . 5 . 5 . 3 סיכום-ביניים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 6 . 5 . 3 ״ילקוט קהילת גולי בית ראשון״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 ניתוח הילקוט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184

ספרא : בית הוצאה לאור - איגוד כללי של סופרים בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר