מבוא

עמוד:11

| 11 חמישים קריאות בסיפורי חסידים התנועה החסידית . ר' וולף שרוי בעולם האגדה — ובכל זאת נמשך באיזה אופן מעין קו סודי, שראשיתו אגדה וסופו אנשים חיים ובני משפחה קרובים וממשיים מאוד . פעמים רבות כשאני עוסק בסיפורי החסידים, כשאני שומע, מספר או כותב אותם, אני חש באופן שעלול להישמע מוזר, שכבר "הייתי שם" . הנוף שבסיפור, הפנים בעלות הזקן ושפת היידיש שבפיהן — כל אלו אינם זרים לי אלא מוכרים מאוד, היכרות אישית קרובה . האומנם זיכרון אבותי, חסידים ישרים ותמימים, מנצנץ בלבי, או שמא כולנו קשורים אל הסיפור החסידי בעומק נפשנו ? שמא סיפורי החסידים טבועים בנו, והם זורמים במחזור הדם היהודי . אולי הם אוצר בלום העשוי מעומק נפשו של היהודי באשר הוא, ואם רק נטה אוזן נשמע את קולם הרחוק מצלצל מתוך נפשנו . הפלאות שבסיפורים הם הד לאחיזה היהודית בתקוות הגאולה, ולו גאולה קטנה שהתרחשה אי-שם בכפר נידח . גם החוכמה שבסיפורים ספוגה היטב בלימוד התורה ובחוכמת היהודים רבת- השנים . ואלו נמזגים זה בזה — חוכמה שבתוך הפלא . פלאות שזורים בחוכמה ובתורה . ג . אוקראינה . שדה קברות . אבני מצבה אפורות שחוקות ומכוסות טחב . עדיין ניכרת בהן ידו של אומן חכם ובן תורה שעשאן באהבה, והן ניצבות באלכסון כתנועה שקפאה בעשב הגבוה . כמה איכרים

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר