איים של הצלחה

עמוד:84

8485 / שגם מתקשים להתמודד עם חידוש בדרך ניהול ההוראה שלהם ( % 20 ) . לעומת זאת מורים שבאופיים הם נוטלים סיכון, הם כאלה שגם מוכנים לחדש בשיטת הוראתם ( % 80 ) . למורים בעלי אופי ניטראלי לא הייתה עמדה נחרצת . הם הסכימו להטמיע את המחשב ב- % 50 מהמקרים . התוצאה המעניינת ביותר, מראה שכל המורים מוכנים להטמיע חידוש במערכת ההוראה שלהם, כאשר החידוש הוכיח את עצמו ב- % 100 של המקרים בעבר . הצלחה מביאה להצלחה . על בסיס תוצאות אלה פיתחנו את התאוריה : "איים של הצלחה" . הנחת היסוד הייתה שהמטרה הראשונה של כל פרויקט היא – להבטיח הצלחה . ההשפעה הדומיננטית על ההחלטה להטמיע חידוש, היינו, להשתמש במערכת חדשה, היא הידיעה שהמערכת כבר נוסתה בעבר וזכתה להצלחה . ככל שהמערכת זוכה להצלחה גדולה יותר, כן גדל הסיכוי שמספר המתנגדים להטמיע את המערכת יקטן . התוצאות מראות כי במערכת בה הניסיון הקודם מראה הצלחה של % 100 , מספר המתנגדים להטמיע אותה יהיה נמוך ביותר וכמעט לא משנה מה נטייתו האישית של מקבל ההחלטה . א י ים ש ל ה צ ל ח ה

אופיר, ברוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר