עקומת הלמידה ככלי לקבלת החלטות

עמוד:80

8081 / כאשר רק תלמיד אחד לומד באמצעות המערכת הממוחשבת, עקומת הלמידה תתאר את מסלול לימודיו בתחילת הלמידה כמהירה עד שמגיע הלומד למצוי יכולתו, מכאן ההתקדמות איטית ומסומנת בגרף על ידי קו ישר . מגמתנו היא שהרמה אותה השיג הלומד לא תרד . גם לקבוצת לומדים הומוגנית – כל קבוצת הלומדים תתחיל באותה נקודה ותגיע למצוי יכולתה לאחר תהליך למידה זהה . בשלב זה כשהקבוצה ההומוגנית השיגה את יעדה המקסימלי, ניתן להפסיק את תהליך הלמידה בהתאם לשיקולי הדעת הפדגוגיים . חישוב יעילות של מערכות למידה ( Effectivness of Learning System ) יאפשר השוואה בין שתי מערכות למידה ויתן בידי מנהלי הלמידה כלי לשיקול דעת לגבי אופן ניהול תהליך הלימוד . במאמר "עקומת הלמידה", מוצגים שני גרפים – M2 M1 , המראים התקדמות בלמידה של שתי קבוצות, אשר שתיהן התחילו את תהליך הלימוד ברמה 0 . קבוצה M1 הגיעה לרמה המקסימלית – L1 ואילו קבוצה M2 הגיעה בקצב מהיר יותר לרמה מקסימלית גבוהה יותר – L2 . השימוש בעקומת הלמידה מאפשר להשוות את אפקטיביות הלימוד של שתי המערכות – מערכת שהצליחה לקדם אחוז גבוה יותר של לומדים, לרמה הגבוהה ביותר, בזמן הקצר ביותר, היא המערכת היותר יעילה . השימוש בעקומת הלמידה מאפשר החלטה לגבי אורך תהליך הלמידה בהתאם למטרת הקורס . ככל שמספר הקורסים שנשפטים בסיוע "עקומת הלמידה" גדל, ככל שגדל מספר הלומדים במערכת, כן תקפות הסקלה לשפוט רמת הלימוד – גדלה . המודל מדגים דרך ליישום מושגים בסיסיים בכלכלה, פסיכולוגיה ומנהל עסקים בתהליך קבלת החלטות לגבי יעילותן של מערכות למידה שונות . מ ח ק ר כ מ ור ה ד ר ך

אופיר, ברוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר