מחקר כמורה דרך

עמוד:75

מטרות בתחום הריגושי ( אפקטיבי ) 1 . שימת לב מודעות מודעות לצבע, צורה ,אופני תיאור שונים ליצירה . מודעות לקיומן של נקודות ראות שונות כלפי יצירה – בעלות זכות קיום . עדות לכך כי מיצירה אומנותית עשויה לנבוע תחושה שונה . נכונות לקלוט נכונות להקשיב לדעות של אחרים . נכונות להתייחס בסובלנות לגישות שונות . תשומת לב סלקטיבית רגישות לשוני באווירה בשעת התבוננות ביצירה . רגישות ביחס לתרומת היצירה רגישות לערכים אנושיים הבאים לביטוי ביצירה . היכולת לגלות אספקטים מסוימים המוצגים ביצירה . 2 . היענות היענות שבהשלמה נכונות להתרשם מיצירה . נכונות לעיין במקורות שונים . נכונות להיענות שאיפה לעיון ביצירות נוספות . התענינות ביוצרים אחרים . סיפוק בהיענות מציאת ענין בהתבוננות ביצירות אחרות . 3 . התייחסות ערכית קבלת ערך גילוי ענין בשונה . איסוף מידע נוסף . העדפת ערך העדפה מנומקת ליצירה מסוימת . נכונות ללימוד וארגון פעילות יכולת להסביר את העדפה . נאמנות לערך יחס ריגושי העדפה או דחיה . אמונה בכוחה של האמנות להעשיר .

אופיר, ברוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר