פתח דבר

עמוד:14

14 רעיה מורג 3 ואילו שלדים, אשר לעתים קרובות גוררים את החיים אל מותם, בסדרה של גלופות עץ שיצר הצייר והאמן הגרמני האנס הולביין הצעיר, ואשר התפרסמה בעיר ליון בשנת ,1538 מפתיע המוות 4 בסרטו של את קורבנותיו בזה אחר זה, לעתים באופן אלים מאוד . פולמן, קולו — המשקף את זיכרונותיו של פרנקל — מציין שריקודו של פרנקל התחולל כאשר "מאתיים מטרים מהצומת, התומכים של באשיר תכננו את הנקמה שלהם, טבח במחנות הפליטים סברה ושתילה" . אם כן, מי בסצנת הצומת מסמל את המתים ומי מגלם את החיים ? ריקוד הוואלס הוא במהותו ריקוד זוגי ; בהיותו כזה מהווה ריקודו של פרנקל אנלוגיה אירונית וטרגית לזוגיות הכושלת המתנהלת בין ישראל לבאשיר, ובד בבד הוא מהווה אות למלכודת האימה שעוד עתידה להתחולל . ספר זה מבקש לבחון כל מלכודת מלחמתית ומוסרית אפשרית בגל הסרטים ) והספרות ( שהולידה האינתיפאדה השנייה — בין שהיא קולקטיבית ובין שאישית, בין שהיא נחווית על ידי קורבנות ובין שעל ידי מעוולים — במטרה להגדירה מחדש . תקוותי היא להציע תשקופת ) פרספקטיבה ( חדשה בנוגע למידת האחריות והאשמה של המעוול ושולחיו, תוך בחינת דמויותיהם של השלד והרקדן, זאת לאור התמורות שחלו במלחמות במאה ה – 21 . הספר מציע כיוון תפיסתי חדש בחקר הקולנוע הדן בטראומות לאומיות, בעודו מזהה, לראשונה, מעבר מהטראומה הנחווית על ידי הקורבנות לזו הנחווית על ידי המעוולים והתובעת, לפיכך, אפיסטמולוגיה מסוג חדש . הספר תובע מהקוראים התנתקות, הן פסיכולוגית, הן תרבותית והן פוליטית, ממנגנון הדחקה ששורשיו עמוקים . בהיותי חוקרת ישראלית מהשמאל, הלכודה סמלית וממשית זה חמישים שנה במשטר של כיבוש שאני מתעבת, מטרתי היא להגדיר את 3 . 35 . Cohen, 1982, p 4 . ראו סופיה אוסטרוויג'יק ) 2004 Oosterwijk, ( .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר