הקדמה

עמוד:11

11 פנאי רציני יונאי מאוניברסיטת חיפה בעידודם של עמיתיי מהמכללה האקדמית בית ברל . הספר מתמקד בתיאוריה על "הפנאי הרציני", שנוסחה על ידי רוברט סטבינס לפני כשלושה עשורים ומציעה הבחנה בין שלושה סוגי פנאי : "פנאי מזדמן", "פנאי מבוסס פרויקט" ו"פנאי רציני" . היכרות עם המאפיינים ועם ההבדלים בין עיסוקי הפנאי השונים עשויה לאפשר לנו לבחון בדרך מושכלת את תחומי הפנאי שאנו בוחרים להשתתף בהם ולשקול עד כמה הם יכולים לספק לנו, לצד המחויבויות בחיינו, חיים מלאים ולא רק מדי פעם בפעם ( לדוגמה, בחופשות ) . קריאה בספר תאפשר לכל אדם סקרן, לחוקרים, לסטודנטים, לאנשי חינוך ולהורים לשאול ולקבל תשובות על שאלות כגון "באילו עיסוקי פנאי כדאי לי או למתחנכים על ידי לבחור ואילו שיקולים יש להפעיל בבחירה זו ? " . התשובות על שאלות אלו מורכבות, ועליהן להתבסס על מכלול היבטים שכוללים, בין היתר, את המחשבות, הרגשות, הפעולות והמסגרות החברתיות של המתעניין, המאפיינות רק אותו . לכן לא מוצגים בספר מתכונים או רשימות של עיסוקים שמהם יוכלו הקוראים לבחור את "העיסוק האחד" בעבורם . במקום זאת מוצגות בספר גישות עיוניות ותיאוריות העוסקות בתרבות הצריכה וכן ממצאי מחקר מקיף שעוסק בצריכת "פנאי רציני" ( המתאפיין בהתמדה, בהשקעת מאמץ משמעותי, בהתפתחות אתוס ייחודי, בקבלת תועלות לאורך זמן, בהתפתחות קריירה בפנאי ובהזדהות עמוקה עם העיסוק ) , כולל מסקנות ותובנות המתכללים את כל אלו . הניתוח מאפשר לקוראים להתוודע למניעים להשתתפות בעיסוקי פנאי בכלל וב"פנאי רציני" בפרט ולתגמולים המתקבלים מהשתתפות במגוון סוגי הפנאי, אגב התמקדות והעמקה בתגמולים המתקבלים מעיסוקי "פנאי רציני", שנותנים מענה למימוש ערכים רוחניים המתייחסים לערך ( ולא רק לחומר ) , לתהליך ( ולא רק למטרה ) , לחוויה ( ולא רק לתוצר ) ולמציאת רגעים של אושר בחיים .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר