הקדמה

עמוד:11

11 הקדמה למצוא בספרי הלימוד ? האם אפשר לאתר בהם מנעד רחב של נרטיבים ודימויים או שניכרת אחידות בהיבטים אלה ? אילו גורמים מעצבים את אופיים של ספרי הלימוד ? אילו הבדלים אפשר למצוא בין זרמי החינוך השונים מבחינות אלה ? ההוראה / למידה המתבצעת בפועל בבתי הספר - כיצד, אם . בכלל, נלמד הסכסוך היהודי-ערבי או היבטים הרלבנטיים לו בבתי הספר בישראל ? אילו מקצועות עוסקים בו, באיזה אופן ובאיזו מידה ? מהי מידת הפיקוח על כך ? באילו אופנים ההתייחסות לנושא זה באה לידי ביטוי מחוץ לשיעורים הסדירים ( טקסים, טיולים, סיורים, הרצאות, סדנאות של עמותות חיצוניות ) ? באיזו מידה התרבות המיליטריסטית של החברה הישראלית חודרת לחינוך הבית-ספרי ומהי המשמעות של חדירה זו לגבי יחסי יהודים-ערבים ולגבי הבנת הסכסוך על ידי התלמידות והתלמידים ? אילו פעילויות פדגוגיות העוסקות בקיום המשותף - ובראשן מפגשים בין תלמידים ערבים ליהודים - נערכות בבתי הספר ? האם פעילויות אלה זוכות לתמיכת הממסד החינוכי או שהן בעיקרן תוצאה של יוזמות החותרות "נגד הזרם" ? עד כמה הן אפקטיביות בשינוי עמדות התלמידות והתלמידים ? לימודי העברית והערבית בישראל - באיזו מידה ובאילו . אופנים נלמדת השפה הערבית בישראל ? מהם ההבדלים הכמותיים והאיכותיים בין לימוד עברית ללימוד ערבית בבתי הספר השונים ? מהו מעמדם של לימודי השפה הערבית, התרבות הערבית והמורשת הערבית בבתי הספר שלומדים בהם יהודים, ובראשם אלה השייכים לזרם הממלכתי, ולהיפך - כיצד ובאיזו מידה נלמדות השפה העברית והמורשת היהודית בבתי הספר של הזרם הממלכתי הערבי ? זה המקום לציין שלא כל הנושאים הללו זוכים לייצוג שווה באסופה שלפניכם . חלקם - כמו חקר ספרי הלימוד - מהווים את לב-ליבם

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר