תוכן העניינים

עמוד:6

אסטרטגיות להפעלת הכוח והסמכות של המנהל 94 מתי המנהל יכול לצפות להיענות מצד המורים ? 95 ; מהן האסטרטגיות להפעלת סמכות המנהל ? 96 ההיבטים המיקרו – פוליטיים בבית הספר 98 המחקר על מיקרו – פוליטיקה בבית הספר 100 המשגות חלופיות למושג הכוח והסמכות 104 העצמת מורים 104 ; נקודת מבט פמיניסטית 106 רשימת מקורות 107 פרק חמישי : יחסי בית הספר וסביבתו 113 גישת המערכות הפתוחות 114 גישות תיאורטיות לחקר הסביבה הארגונית 118 גישת המידע 118 ; גישת התלות במשאבים 120 ; גישת ההתניות 121 הגישה המוסדית לחקר הסביבה של בית הספר 123 קונפורמיות לכללים מוסדיים 125 ; אימוץ רכיבים דומים 126 ; אסטרטגיית ההבדלה 127 יחסי קהילה – בית הספר 129 רפורמת בחירת ההורים 132 רשימת מקורות 134 שער שני : הפרט בארגון החינוכי 139 פרק שישי : קריירות בארגון החינוכי 141 מושג הקריירה ומחקרי הקריירה 141 גישת שלבי הקריירה 143 בחירת הקריירה הניהולית 145 ; הכניסה לתפקיד הניהולי 148 ; תהליך הסוציאליזציה המקצועית של מנהלים 150 ; מנטור בתהליך הסוציאליזציה 152 ; שלב ההתפתחות וההתקדמות בתפקיד 153 ; שלב אמצע הקריירה 154 ; שלב הקריירה המאוחרת 157 התפתחות קריירה − היבט חיצוני 159 רשימת מקורות 161 פרק שביעי : הנעה, שביעות רצון ומחויבות בעבודה החינוכית 167 הנעה בארגון החינוכי 167 הנעה פנימית וחיצונית 169 ; תיאוריית הצרכים של מסלו 170 ; תיאוריית הצבת המטרות 172 ; תיאוריית ההוגנות 174 ; תיאוריית הציפיות 176 ; תיאוריית ההנעה הקשורה להישגיות 178 ; המחקר על הנעה של מורים ומנהלים 180 שביעות רצון בעבודה החינוכית 182 הגדרות של שביעות רצון בעבודה 182 ; תיאוריות על שביעות רצון בעבודה 183 ; גורמי שביעות הרצון בעבודה 184 ; ההשלכות העיקריות של שביעות הרצון בעבודה 186 מחויבות ארגונית 186 רגשות בהוראה ובניהול בית ספר 188 רשימת מקורות 191 פרק שמיני : היבטים פתולוגיים בארגון החינוכי 199 מהו לחץ בתפקיד 199 גורמים המגבירים לחץ בעבודה 201 גורמים אישיים 201 ; גורמים ארגוניים 202 ; מקורות הלחץ בתפקיד המורה והמנהל 204 תוצאות נפוצות של לחץ מתמשך בתפקיד 206 דרכי התמודדות עם לחץ בעבודה 207

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר