מבוא

עמוד:14

14 מני הזרם המרכזי . הבחירהוא – ארבעת היוצרים האלה היו מוכרים ובעלי השפעה סוגה לא ממוסדת, בעלת חוקים משלה שאינה נחשבת – לדון בעלילונים שיצרו מאירה פן נסתר ביצירתם . הודות לשוליות הסוגה בתרבות הישראלית – רצינית וניה הרבים יכלו אריה נבון, יעקב אשמן, פנחס שדה ודודו גבע לכלול ביצירתםולגו . זמנםרעיונות חתרניים שלא תאמו את האידאולוגיה של הממסד ב בשיטתיותעבודת המחקר הזאת תתרום לחקר סוגת ספרות לא קנונית שלא נחקרה על התרבותעל הסוגה ושהשפיעועד כה ולהבנת השינויים החברתיים והפוליטיים מנותועל הקשר בין יצירת אהמחקריעמודבאותה העת . כמו כןבכללההעברית ועל הניסיון לעצב דור צעיר ברוח האידאולוגיה של הממסד . ,לחינוך השערות המחקר : קיים דמיון רב בין כמות ותוכן המסרים הציוניים בקומיקס לילדים עד לסוף שנות . א ור לילדים . השבעים, לבין כמותם בספרות מק קיים קשר בין התפתחויות בתחום הקומיקס למבוגרים בישראל במהלך שנות . ב בין ירידה בעוצמת התכנים הציוניים בקומיקס לילדים בתקופהוהשבעים ואילך זו . ( עד שנותבשני פרקי זמן אלההמחקר טוען שיש לראות בסיפורי הקומיקס שפורסמו לקרוא "הקומיקסאפשרסוג הראשוןלהשבעים ומאז ) שני סוגי עלילון שונים . והוא מכיל מסרים רבים של האידאולוגיה הציונית ואידאולוגיות הקשורות,הציוני" כמו האידאולוגיה ה"כנענית" . את הסוג השני, שהופיע בצורה ברורה משנות,אליה או,יהיציוני" ותכניו מבטאים דח - הפוסטהשבעים ואילך, המחקר מכנה "הקומיקס חוסר נחת מהאידאולוגיה הציונית . לפחות

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר