הקדמה

עמוד:14

14 זמירה הייזנר אליה למקלט אמני המיצג דני זקהיים וענת שן, ויחד הם הקימו עמותה ציבורית שנקראה על שם המקלט, "מקלט 902" . הם פעלו שם בשנים 1988 - 2001 ( וראו שרייבר, ,2016 למחקר מקיף על השנים הראשונות של "מקלט 902", עד 1994 ) . לאחר מכן, בשנת ,2001 העבירה רבן, יחד עם עמותת המקלט, את מרכז פעילותה לבית מרכזים בתל אביב-יפו, כיוון שהמקלט היה קטן מדי לפעילות של "אנסמבל 902" שייסדה באותה שנה וניהלה אותו אמנותית . היא קראה למקום "במת מיצג" נוסף על השם החדש של העמותה,"מקלט 209 ע"ש דן זקהיים" ( שמת בשנת 1994 ) . בד בבד היא הופיעה במיצגי סולו, בעיקר בפסטיבלים ברחבי העולם, אך גם בארץ . כמו כן היא יזמה את פסטיבל "זז" לאמנות המיצג בשנת ,2006 פסטיבל בינלאומי המתקיים אחת לשנה בישראל, ושימשה גם כמנהלת 1 האמנותית שלו . בשנת 2003 נשרף הבניין של בית מרכזים ( שאכלס, נוסף על בתי מלאכה קטנים ואמנים אחרים, גם את תאטרון "קרוב" של ניקו ניתאי, בן זוגה של רבן עד לשנת 2015 ) . השריפה כילתה את רוב יצירות האמנות שלה, את כל התיעוד, התמונות, התלבושות והאביזרים של "במת מיצג" . בשנת 2004 נענתה רבן להצעת עיריית תל אביב והנהלת התחנה המרכזית החדשה, לאחר לבטים רבים, והעבירה את "במת מיצג, מקלט 209 ע"ש דן זקהיים" לתחנה המרכזית החדשה ( לשם גם עבר תאטרון "קרוב" ) . המופעים של תמר רבן - הכוללים מיצגי סולו אינטימיים שלה, מיצגים עם שותפים יוצרים נוספים ומופעים של תאטרון עכשווי, בהשתתפותם של חברי "אנסמבל 902" - מתייחדים בדיוק ובהקפדה, בטקסיות המאגית המהפנטת ובקסם שלהם, אך 1 . היא ניהלה אותו עד לפסטיבל 11 בסוף שנת ,2016 אם כי המשיכה לסייע בהכנתו של פסטיבל 12 בסוף שנת 2017 ואף הופיעה בו עם ארנסטו לוי והנחתה בו סדנת פרידה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר