הקדמה

עמוד:14

14 ג'מאל עדוי שעליו מבוסס ספר זה נעזר, בין האשר, בשאלון פתוח שהופץ בקרב בוגרים ובוגרות שני בתי הספר של הפרנדס, שאלון שכלל 20 שאלות ביחס לתקופת לימודיהם של הנשאלים בבתי הספר של הפרנדס וביחס לתכניותיהם לעתיד ; כמו כן הוא נעזר בראיונות אישיים עם מורים ופקידים שעבדו בשני בתי הספר של הפרנדס לבנים ולבנות ברמאללה . מקורות אלה נותנים לנו תמונה ברורה ונתונים היסטוריים על פעילות הבוגרים ותרומתם לחברה הפלשתינית בכלל ולאוכלוסיית רמאללה בפרט . למקורות אלה חשיבות רבה לנושא הספר, שכן באמצעותם ניתן להבין את תרומת הקוויקרים לחברה הפלשתינית ואת יחסה של האוכלוסייה המקומית - בעיקר המוסלמית - כלפי פעילות המיסיון הקוויקרי בפלשתינה . הם חושפים את הרעיונות ואת הלכי הרוח ששררו בקרב האוכלוסייה הפלשתינית ונותנים תמונה על אופי פעילותם של הקוויקרים האמריקאים . הפרק הראשון מציג את כת הקוויקרים, האידיאולוגיה ועקרונות היסוד שלה . הפרק סוקר את הכת מאז הופעת מייסדה, ההוגה הדתי האנגלי ג'ורג' פוקס, בשנת ,1650 ומאבקה להישרד באנגליה, לצד הרדיפות והמאסרים שנפלו בחלקם של חברי "אגודת הידידים", כפי שנקראת הכת, אשר הביאו אותם לפנות ליבשת אמריקה כאל הזדמנות מבטיחה ואתגר . פרק זה מתאר את תרומתו של ויליאם פן ( Penn ) , שהאמין בתורותיהם ובמנהגיהם של הקוויקרים, ובהקמת פנסילבניה - המושבה האמריקאית הראשונה שקיבלה את הקוויקרים הנרדפים באהדה ובברכה - ובעיקר יתמקד במישור החינוכי . הפרק השני סוקר את הופעת הקוויקרים בפלשתינה . הוא מתאר את שני אנשי הדת האמריקאים, אלי וסיביל ג'ונס, אשר נשלחו לפלשתינה כמיסיונרים חלוצים מטעם "המפגש השנתי של הפרנדס בניו אינגלנד" ( New England Yearly Meeting of Friends ) , כדי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר