פתח דבר

עמוד:14

14 אתגר המצוינות והרוח הישראלית איתן ויציב ? האם בתי הספר יתרגמו את ההצלחה במתמטיקה ובמדעים כדי להניע מהלך עמוק של מצוינות, או שזו תישאר אי בודד שיאפיל על כל השאר ? האם קטר חמש היחידות ימשוך אחריו את תלמידי ארבע ושלוש היחידות ואת התחומים הנוספים ? האם חטיבות הביניים ינצלו את ההזדמנות ומעגל המצוינות יתרחב ? האם האוניברסיטאות תפתחנה את השורות או תעלינה את רף הקבלה ? על כל אלו ועוד, עדיין מוקדם לתת תשובה . הספר שלפניכם מספר סיפור שסופו טרם נכתב . הוא מעניין, חשוב ויוצא דופן, אך הוא נעצר באמצעו . יותר מכך, זה תיעוד חלקי של מהלך גדול ומשמעותי שנעשה רק מנקודות מבט אחדות . עם זאת, הדיו טרם יבשה וישנן זוויות ראייה רבות נוספות שראוי לצרפן . עשינו כמיטב יכולתנו ופנינו למומחים כדי שיתעדו היבטים מגוונים של העשייה של הקרן ושותפיה . רצינו להפיק לקחים, ללמוד מההצלחות ובעיקר לדרוש תיקון ושיפור, כי הדבר בידינו וחובתנו לעשות כל שלאל ידנו כדי שהתהליך יושלם כראוי . זו הזדמנות להודות לכל מי שהיה שותף לעשייה . עבורנו זו זכות גדולה לתת כתף ולהיות לצידם של אנשים ושל ארגונים מקצועיים ומחויבים, שמובילים מהפכה חינוכית וחברתית חשובה מאין כמותה . לסיום, מאז שתומס קון ( Kuhn ) הסביר לאנושות את המבנה העיקש של המהפכות המדעיות, כולנו כבר יודעים שקשה לעכל שינויים ולהטמיע פרדיגמות חדשות . לנו, הישראלים, בגלל יחסי האהבה-שנאה שלנו עם סביבתנו, זה כנראה קשה במיוחד . תקוותנו היא שלאחר שתקראו את הספר - לא תישארו אדישים . תגיבו, תשנו, תבקרו . יחד נוכל להגשים טוב יותר את משימתנו המשותפת . קריאה מהנה . אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ, 2018

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר