פתח דבר

עמוד:13

13 פתח דבר הוקמו קהילות של מורים שבהן הם מציגים קשיים של תלמידים ושל עצמם, מתייעצים זה עם זה ומוצאים במשותף פתרונות . פותחו כלים דיאגנוסטיים משוכללים כדי לסייע בידיהם לאבחן את מצב הלמידה של כל תלמיד ותלמיד בזמן אמת והוכנסו לכיתות מצלמות וידאו כדי לפתח את המקצוענות שלהם . "הרגל השלישית" היא טווייה של רשתות תמיכה בהוראה איכותית בשדה בהיקף רחב . הבנו שגם מורים מעולים עם הכשרה מצוינת יתקשו לתפקד לאורך זמן אם הסביבה המקצועית והארגונית שלהם לא תשדר איתם על אותו גל . כיתות הלימוד נתמכות על ידי גורמים רבים, בבית הספר, במחוז, ברשת ובעירייה, ומעליהם אגפים ומנהלים של משרד החינוך . לכולם ציפיות והנחיות, תפיסות עולם ומטרות ראויות וחשובות . נבנו שותפויות עם הבעלויות, עם אגפי חינוך ברשויות ועם הנהלות רשתות בתי הספר . אלה הציבו יעדים שאפתניים למסלולי חמש היחידות . הפיקוח וההדרכה במחוזות נרתמו ליעדים מחוזיים, ובבתי הספר בנו המנהלים וצוותי ההוראה והחינוך מהלכים לקידום תרבות של מצוינות . גם האקו-סיסטם הרחבה יותר נתנה כתף ; חברות היי-טק, מוסדות אקדמיים, הצבא ועוד ועוד - כולם התכנסו סביב שולחן אחד כדי לבנות רשת של תמיכה במהלך . מפתחים ומבצעים, מורים וחוקרים, מקבלי החלטות ומעריכים החלו להיפגש כדי ללמוד זה מזה, לשתף בלקחים ולבנות שיתופי פעולה . כשנוצרו יכולת, הסכמה ושותפות מקיר לקיר, משרד החינוך קרא לכולם לדגל והחל להוביל מהלך לאומי משולב . הוצבו יעדים, נקבעו מדדים, הוקדשו משאבים והמהלך תפס תאוצה . הסיפור שנרקם לנגד עינינו הוא סיפורם של עשרות ארגונים, מאות מענקים ופרויקטים ואלפי אנשי מקצוע, שחברו יחדיו כדי ליצור תנועה ולהגשים חלום משותף . ההידרדרות נבלמה ושיעורי המצוינות קרובים להכפיל את עצמם, במרכז ובפריפריה, בכל מגזרי החברה . אולם האם המהלך יאריך ימים ויעמוד על בסיס

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר