מבוא - רומן לוגי

עמוד:10

אהד זהבי 10 באתרים בכתביו של דלז שעוסקים באופן מקיף ושיטתי, יחסית, בסוגיה שעל הפרק . לפיכך, מלבד הלוגיקה של המובן , הספר העיקרי שישמש לעניין זה יהיה קריטי וקליני 9 — אסופת מאמרים מאת דלז, שחלק הארי שלהם מוקדש לניתוח טקסטים ספרותיים . ספר נוסף שיזכה להתייחסות מיוחדת הוא החיבור המשותף לדלז ולגוואטרי קפקא : לקראת ספרות מינורית , 10 חיבור המציע קריאה ייחודית בכתביו של קפקא, ואשר ממנו ניתן לחלץ תובנות לגבי התפקיד שדלז מייחס לקריאה בספרות במסגרת הפרויקט הפילוסופי שלו . ראוי לציין, במאמר מוסגר : ההתמודדות עם הקורפוס הרחב של דלז מציבה בעיות עקרוניות, מפני שהיא מניחה, לכאורה, אחדות של דובר — אישיות מוגדרת, ברורה ויציבה, שמתבטאת באופן עקבי לאורך תקופה של כארבעים שנה . אבל זאת בפירוש אינה ההנחה שעומדת בבסיס המהלך שיוצג כאן . להפך — ההנחה היא שמדובר באישיות משתנה, דינמית מאוד, שמפצלת את עצמה מרצון ומתחמקת מזיהוי ברור ) למשל, בעבודות המשותפות עם פליקס גוואטרי ( . בתוך כך, הדיון ינסה לאתר את המובן ) sens ( שחוצה את המחשבה של דלז ביחס לממשק שבין פילוסופיה וספרות, את הכיוון ) sens ( של המובן הזה, את ההתפצלויות וההתלכדויות שלו, את ההיעשות שלו . 11 את ההקדמה לספרו הלוגיקה של המובן פותח דלז בפירוט מעלותיה של יצירתו של הסופר לואיס קרול . לא רק שהיא קוסמת לקורא העכשווי, אומר דלז, אלא שמעבר לתענוג העכשווי יש משהו נוסף, משחק של מובן ) sens, sense ( ואי – מובן ) non - sens, nonsense ( , כאוס – קוסמוס : ללואיס קרול מוקצה מקום של כבוד מפני שהוא עורך לראשונה את הדין וחשבון הגדול, את ההפקה הגדולה של הפרדוקסים של המובן — לפעמים אוסף אותם, לפעמים מחדש אותם, לפעמים ממציא אותם ולפעמים מתקין אותם . 12 לואיס קרול יהיה גיבור התיאוריה הפילוסופית שדלז יפתח ב הלוגיקה של המובן . הסטואים, דלז מבהיר מיד בהמשך, יהיו הגיבורים הנוספים, ולהם יוקצה מקום של כבוד מפני שהקימו דימוי חדש של פילוסוף,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר