תוכן העניינים

עמוד:8

פתגמים בעלי ניגוד 59 פתגמים משוללי ניגוד 61 ב . תפקידיו התקשורתיים של הפתגם 62 פרק שני : הפתגם כתופעה ספרותית עממית 69 א . הפתגם כאמצעי דידקטי בנסיבות משתנות 69 תפקודם של פתגמים לנוכח שינויים רעיוניים 70 ב . אי - היציבות הלשונית בפתגמים הבוכריים 76 שילוב רכיבים מן השפה הספרותית עם רכיבים מן השפה המדוברת 77 גיוון במבטאם של המידענים 79 ג . ניידותם של פתגמים מקהילות החיות בסמיכות לקהילה הבוכרית אל הקהילה 81 ד . מבחר פתגמים דידקטיים מן המסורת שבעל פה באוזבקיסטן 83 פתגמים המבטאים תמיכה בשיתוף פעולה ואחדות 83 פתגמים לחיזוק האמונה באלוהים 85 פתגמים המדגישים את חשיבות העבודה ואת איכותה 87 פתגמים המחנכים לצניעות ולהסתפקות במועט 89 פתגמים המחנכים להתנהגות נאותה 91 פתגמים המחנכים לחיזוק אורח החיים המסורתי והלכידות החברתית 93 פתגמים המחנכים לחיזוק המשפחה המסורתית 94 ה . השוואת תפקודם של פתגמים בוכריים בארץ לתפקודם באוזבקיסטן 98 פתגמים דידקטיים 98 בת — רכוש של אנשים [ אחרים ] : האם בישראל השתנה השימוש בפתגמים העוסקים במעמד האישה ובחיזוק המשפחה המסורתית ? 104 לעשיר יש שם, לעני — לחם יש : האם בישראל השתנה השימוש בפתגמים בעלי זיקה לאוכל ? 114 פרק שלישי : הפתגם כתופעה ספרותית 125 א . קירח בחמאם [ כמו ] עיוור בבזאר : הלשון הציורית בפתגמים בוכריים באוזבקיסטן 125 חמאם, בזאר וזנדאן ( בית מרחץ, שוק וכלא ) 127 אברי גוף ופָנים 128

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר