הקדמה

עמוד:13

באמצעות חינוך, טיפול, צמיחה והתפתחות - לרבות שלכם ‑ עצמכם - המגבלות שיוצרים חלק מהמאפיינים האלה עשויות להתמעט, וחלק מאותן מגבלות כביכול עשויות לתעל את עצמן מחדש כך שתראו בהן חוזקות . בזמן שתסיימו את קריאת הספר ייתכן שתהיו במקום חדש ומעניין יותר על הרצף האוטיסטי של הילדים שלכם, בהשוואה לנקודת המוצא . אני מקווה שכך יהיה . מדוע יש צורך במהדורה שלישית של "עשרה דברים שילדים עם אוטיזם רוצים שתדעו", אחרי שמיליונים כבר קראו את שתי המהדורות של הספר, ונוכח העובדה שהוא עדיין מושך תשומת לב ועניין רבים ? למה לתקן משהו שאיננו שבור ? בספר ובסרט "מסע היקום" מתאר פילוסוף האבולוציה, בריאן תומס סווים, את גלקסיית שביל החלב במילים "לא דבר, אלא פעילות מתמשכת . " כזה הוא גם הרצף האוטיסטי, ספֵרה עתירת התרחשויות בתוך יקום גדול יותר . אנחנו נעים על הרצף, לפעמים טסים עליו, לפעמים מתעכבים, אבל לכל חלקיק - לכל ילד, הורה, מורה, אח, סבתא, חבר וזר - יש מקום משלהם בסדר ( החמקמק ‑ לעתים ) של הדברים . המיקום על הרצף משתנה במשך הזמן . הניסיון והבגרות משנים את נקודת המבט . בשנים שחלפו בין המהדורה הראשונה לשנייה של הספר סיים בני את לימודיו בתיכון ועשה צעדים ראשונים בבגרות, לרבות לימוד נהיגה, הצבעה בבחירות, התמודדות עם עולם הדייטינג שאיננו תמיד הגיוני, לימודים גבוהים וכניסה למקום עבודה . איך אפשר שחוויות אלה לא ישנו את מיקומי על הרצף ? אלה היו גם שנים של עלייה עולמית מתמשכת באבחוני הפרעות על הרצף האוטיסטי - עלייה שבלבלה והטרידה כל אדם שניחן בדופק ( כולם, מלבד ציניקנים מושבעים ) . מיקומי על הרצף השתנה לנוכח החוויות האישיות שלי, אבל גם בתגובה לחוויות של אחרים שנכנסו לחיי בעקבות הספר . האוטיזם מורכב היום יותר מאי ‑ פעם, ומספרם הגדול של הילדים האוטיסטים שבקרבנו - שעתידים, אלא אם כן תתרחש קטסטרופה, עשרה דברים שילדים עם אוטיזם רוצים שתדעו  13

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר