הקדמה

עמוד:11

סטריאוטיפים משפילים או כזו שמציבה ציפיות גבוהות מדי, לא מציאותיות, לא מבוססות, או שאינן בהישג יד . ולבסוף, המילה "נורמלי" תופיע בספר הזה אך ורק במירכאות . ההתחלה, אחרי שבני אובחן כאוטיסט, היתה עמוסה בשאלות של אחרים, שהיו כולן וריאציה של "האם את חושבת שהוא אי ‑ פעם יהיה נורמלי ? " בהתחלה נדהמתי מהשאלות האלה, ולאחר מכן הן נראו לי כה יומרניות עד שכמעט ריחמתי על השואלים . למדתי לענות לשאלה הזאת בחיוך ובקריצה וב"ככל שישנו דבר כזה," או ב"לאאא, הוא בחיים לא יהיה כמו תוכנית הפעלה למייבש כביסה . " מדי פעם ציטטתי את הכותב הקנדי, ברוס קוקברן, שאמר, "הבעיה של נורמלי היא שהוא תמיד נעשה גרוע יותר . " הקטע האהוב עלי מתוך הספר שוורוניקה ואני כתבנו ביחד, Great Ideas for Teaching and Raising Children with Autisem 1001 or Asperger's ( " 1001 רעיונות גדולים לחינוך וגידול ילדים עם אוטיזם" ) , הוא "מילה על 'נורמלי' . " הוא כולל תשובה של קלינאית תקשורת בחטיבת ביניים לאמא מודאגת שלבן שלה אין הרבה חברים, ושהוא אולי "לא יעשה את כל הדברים הנורמליים של בני נוער, שאנחנו עשינו . " "כשהבן שלך הגיע אלי בשנה שעברה," אומרת קלינאית התקשורת לאמא, "כמעט לא היו לו מיומנויות חברתיות . הוא לא הבין למה עליו לברך לשלום אנשים במסדרונות, הוא לא ידע לשאול שאלה כדי לקדם שיחה, או איך לתקשר עם חבר בזמן ארוחת צהריים . עכשיו הוא עובד על הדברים האלה . זאת התקדמות עצומה . " "אבל יש לו רק שני חברים . " "הייתי מנסחת את זה אחרת : הוא רכש שני חברים ! אחד ששותף לעניין שלו בבניית מודלים של רכבות, ואחד שכמוהו אוהב לרוץ . אבל הוא יודע מה את מרגישה בעניין . אז אספר לך מה הוא אמר לי לא מזמן . הוא אמר, 'אני לא רוצה המון חברים . אני לא מסוגל להתמודד עם המון חברים . אני יכול להתמודד איתם רק עשרה דברים שילדים עם אוטיזם רוצים שתדעו  11

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר