הקדמה

עמוד:14

14 אבנר פיינגלרנט אהוב ( מגדל הדבורים ) , משורר ידוע ( נוסטלגיה ) ועיתונאי טלוויזיה מפורסם ( הנוסע ) . גיבורים אלו מבקשים לעשות שינוי רדיקלי בחייהם בעקבות תחושה של אובדן משמעות רוחנית ונפשית . שלושת הסרטים מראים בסוף המסע את מותו של הגבר, שסיבתו שיברון לב או התאבדות פסיבית, מכיוון שהגיבור אינו רוצה לחיות עוד . הפרקים שעוסקים בניתוח הסרטים חורגים ממבנה הנרטיב ב אודיסיאה , שבה נדודי אודיסיאוס מוצגים לפני השיבה שלו לאיתקה, ויוצגו בסדר הפוך, כאשר פרק השיבה מקדים את נדודי האב . הבחירה לשנות את סדר הפרקים נובעת מהצורך להציג בהדרגה את הטענה של פירוק דמות האב בסרטי המסע בעקבות האב, ממצב שבו ישנו ניסיון להיאחז בדמות האב כמודל לחיקוי ועד לייאוש ולוויתור על קיומו של שם האב, בלי שיהיה לו תחליף . בפרק השיבה הסרטים מספרים מסעות של גברים שעדיין מאמינים שניתן לחזור ולחיות על פי הסדר הסימבולי של האחר הגדול, ועל כן הם פועלים בתוך משפחתם . המסעות בפרק נדודי האב קשים הרבה יותר ומציגים גיבורים שאמנם מבקשים לקיים את מסעם בתוך סדר סימבולי אלטרנטיבי של אחר גדול, אך כמעט מראשית המסע הם מניעים את עצמם לאבדון . במובן זה גיבורים אלו מוותרים על אפשרות קיומו של האחר הגדול ובמסעם הם מבצעים התאבדות סימבולית, מושג שטבע סלבוי ז'יז'ק ( 2001 Žižek, ) . מושג זה מבחין בין התאבדות רגילה של אלו שמאמינים בקיומו של אחר גדול ופועלים ביחס אליו, לעומת התאבדות סימבולית של אלו שאינם מאמינים עוד בקיומו של אחר גדול וחיים בתוך 5 ריק קיומי .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר