פתח דבר

עמוד:10

יצחק גילת 10 ההורים, בשתי הסביבות החברתיות שנבדקו : במעמד חברתי ‑ כלכלי נמוך, המנהלים מעוניינים להעצים את הנהגות ההורים ומנסים לגשר בין בית הספר וההורים תוך שמירה על מערך הסמכויות בבית הספר . בבתי ספר ממעמד חברתי גבוה, המנהלים פועלים לצמצום כוחם ולהדרת ההורים ממעורבות בבית הספר ונעזרים בהורים באופן אינסטרומנטלי למול הרשות המקומית . הפרק דן בהשלכות התאורטיות והפרקטיות של הממצאים . הפרק השני נכתב על ידי תמר שועי ודורית טובין, ונקרא "יום ההורים כטקס וכסמל" . הפרק מפנה את הזרקור אל יום ההורים, אחת הרוטינות האחידות והמתמידות בבתי הספר בארץ ובעולם, ולמרות זאת זוכה לביקורות לא מעטות . במיוחד נטען כנגדו, שהוא אינו מצליח לערב מספיק את ההורים בקידום ילדיהם בבית הספר . המחקר המוצג בפרק בחן את תרומותיו של יום ההורים הן בהיבט הפדגוגי של שיתוף ההורים בקידום התלמידים והן בהיבט הסימבולי של יצירת יחסי אמון בין בית הספר וההורים . הממצאים מצביעים על כך שיום ההורים ממלא בעיקר תפקיד סימבולי ביחסי בית הספר וההורים . יותר מאשר יום ההורים מערב את ההורים בקידום הישגי התלמידים, הוא משמש לקידום היכרות עם ההורים ולהשגת לגיטימציה לתפקודו התקין של בית הספר ביחס לילדיהם ובכלל, שכה נחוצה להישרדותו . המלצת החוקרות היא למנף את יום ההורים בכיוון הקיים, ובמקום לשנותו יש לשפרו כך שישיג את מטרותיו הסימבוליות בצורה הטובה ביותר . הפרק השלישי נכתב על ידי יעל יצחקי גולן ומורן מזרחי והוא נקרא : "עיצוב תרבות של יזמות ומעורבות בקרב תלמידים, בית הספר והמערכת המשפחתית בבתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי בישראל" . המחקר המוצג בפרק הנו מחקר עיצוב ( Research for Design ) ממוקד אנוש המבוסס על גישה איכותנית . מטרתו לבחון את המשתנים שמשפיעים על מערכת היחסים בין התלמידים, בית הספר והמשפחה תוך זיהוי הצרכים הייחודיים של

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר