פתח דבר

עמוד:12

יצחק גילת 12 מסייעת לילדים להתמודד עם האתגרים המקצועיים של ענף הספורט שבו בחרו להתמחות . היא באה לידי ביטוי במתן תמיכה רגשית לילד, סיוע בהסעות לאימונים ולמשחקים / תחרויות וניהול שיחות עם הילד על הצלחותיו / כישלונותיו בספורט ; מעורבות שלילית של הורים ( ענישה על אי ‑ עמידה בציפיות, גערות ומתן הנחיות מקצועיות במהלך האימון והמשחק / תחרות ) עלולה להגביר את הלחץ על הספורטאי הצעיר ולגרום לו לנשור מהעיסוק בספורט . בהתבסס על ממצאי המחקרים, כותבי הפרק מספקים כמה המלצות להורים כדי להגביר את מעורבותם החיובית בתהליך הטיפוח של הספורטאי הצעיר . הפרק השביעי נכתב על ידי גילה רוסו ‑ צימט ונקרא : "תפיסותיהן של גננות יהודיות וערביות את מורכבות העבודה עם ההורים בגן הילדים" . התפיסות של 32 גננות שהשתתפו במחקר נבחנו באמצעות כלי בלתי שגרתי הנקרא "קולאז' מטאפורי", שבו נבחנת משמעות התופעה בעיני המשתתפים באמצעות דימויים חזותיים והסברים לבחירתם . ניתוח הנתונים הוא איכותני, משולב בבחינה כמותית תיאורית של שימוש במילים וייצוגים חזותיים . ממצאי המחקר מעידים על ארבע תמות המתארות את תפיסותיהן של הגננות : דפוסים שונים של מיצוב הגננות בעבודה עם ההורים ; תיאור תהליך שלבי התפתחותן של הגננות בעבודה עם ההורים : מהרגע שבו הן "קופצות למים" ועד "הליכה משותפת" עם ההורים ; טיפוסים שונים של הורים, ותפיסת תפקידן המקצועי של הגננות בעבודה עם ההורים, הבא לידי ביטוי במספר מרכיבים . הממצאים מספקים תובנות לקידום איכות הקשר בין גננות לבין הורים . הפרק השמיני נכתב על ידי סהראב מסרי, איהאב זבידאת, וליד דלאשה ומרות אלשאער, והוא נקרא "קשר בין תפיסת מעורבות הורים לבין מסוגלות עצמית והערכה עצמית בקרב מתבגרים ערבים עם הפרעת למידה ספציפית" . המחקר נועד להשיג שתי מטרות : א . לבחון את הקשר בין תפיסת מעורבות הורית, מסוגלות

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר