פתח דבר

עמוד:11

פתח דבר 11 כל אחד מבעלי העניין, ואת התועלות שיש למערכת יחסים מיטיבה לכל הצדדים ובראשם התלמידים . הפרק משלב מספר תוצרים שפותחו בהתבסס על ממצאי המחקר : ייצוגים חזותיים של תפיסות והתנהגויות של התלמידים וההורים, המאפשרים התבוננות חדשה על מערכת היחסים ועל הגורמים המשפיעים על טיבה, ומודל מעגלי מעורבות המשפחה בבית הספר, שמטרתו לסייע בבניית אסטרטגיית מעורבות של בית הספר . הפרק הרביעי נכתב על ידי אסתר סלומון ונקרא "מעורבות הורית כאזרחות פעילה ‑ בהשראת ההתמודדות עם אתגרים באירופה ובעולם" . הפרק מרחיק אותנו לאירופה, ובוחן את מעורבות ההורים בבית הספר לאור מודל של אזרחות פעילה, שבו ההורים פועלים לא רק לטובת האינטרסים של ילדיהם אלא לטובת בית הספר כקהילה, תוך חתירה ליישום עקרונות של שוויון . המחקר בחן את יישום המודל התיאורטי הזה ב ‑ 23 מדינות אירופאיות . הממצאים מראים שמעורבות הורים המעוגנת בעקרונות האזרחות הפעילה מושגת רק בחלק מהתחומים ורק בחלק מהמדינות . הפרק החמישי נכתב על ידי רוני רמות ונקרא "ההורים נותרו בחוץ ‑ מתכשרות להוראה רגע לפני מעבר לשדה" . פרק זה מזמין את הקורא להכיר את תפיסותיהן, תחושותיהן וחוויותיהן של הסטודנטיות להוראה על נושא מעורבות ההורים רגע לפני כניסתן לשדה כעובדות הוראה . שילוב הנושא של קשר עם הורים במהלך ההכשרה להוראה נמצא כמאתגר, שהרי בשלב זה הסטודנטיות עדיין לא יוצרות קשר מתמשך עם ההורים . הפרק חושף את מיעוט הידע על אודות הקשר של ההורים עם רוב פרחי ההוראה ומספק המלצות באשר לשילוב נושא זה במסלול ההכשרה בדרכים שונות . הפרק השישי נכתב על ידי רוני לידור וקמליה סגל ונקרא : "'לא טוב היות הספורטאי לבדו' ‑ תרומת המשפחה להתפתחות הספורטאי הצעיר" . הפרק מציג ממצאי מחקרים המלמדים על שני הפנים של מעורבות ההורים : מעורבות חיובית בעיסוק הספורטיבי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר