הקדמת העורכים

עמוד:14

ד ם ו ב י ת ו א 4 1 משתלב גם הוא באור שזורע הרב על כיבוד ההורים ומוראם , חובות הדורשות מעשה ותחושה גם יחד . ביכולתו להגדיר מושגים כשם שבידיעותיו בספרות התלמוד הצטיין הרב והבחנות רחבי יריעה , אשר יהיה בכוחם להסביר טווח מרשים של נתונים הלכתיים , כך גם במחשבתו הפילוסופית הוא מפליא את הקורא שוב ושוב באמצעות הקטגוריות המרכזיות שהוא קובע , השיטות שהוא מפעיל העמוקות וההבחנות שהוא עורך , אשר יש בכוחן ללכד את טווח החוויות והחדות .  קודם שנפנה ביתר פירוט אל שש המסות שבספר , מן הראוי להעיר כי הקורא שאינו מצוי אצל המונחים הפילוסופיים עשוי לחוש , שלא לצורך , מאוים טכנית של קצת מן הדברים . הרב עוסק - במידת מה על ידי הלשון המקצועית קנית המשמשת בפיו בעניינים של השקפה באותה לשון חמורת סבר ודיי בדיונים הלכתיים . בדרך כלל , מונחים קשים להבנה הבאים בספר זה זוכים מיד להסבר , ועל כן אל לו לקורא הנתקל במונח שכזה להתעלם בשל תסכולו - מהסברים אלה . ועם זאת יש לומר , כי ביסודו של דבר מצפה הרב מקהלו קיע מאמץ לשם הבנת להש - לא רק בענייני הלכה אלא גם בענייני מחשבה דבריו . הקושי שבמסות אלה נובע מרמתו הגבוהה של הדיון ; שיפור נפש אם להסתייע ברעיון המופיע בכתבי - האדם , הלימוד מן הגאונות דורשים עמל ומאבק . אך בעת ובעונה אחת , מי שיעמוד בציפיותיו של הרב - הרב יר את רעיונותיו יזכה דרך קבע לשכר גדול . הרב , מורה אומן , הולך ומסב המרכזיים בדרך בהירה הפתוחה גם בפני קוראים שאינם בקיאים בכל פרט ופרט שבהצגת הדברים . הסיכומים שיובאו להלן אינם , כמובן , תחליף לחוויית הקריאה במסות עצמן . בדברי הסיום למסה " תורה ושכינה " קובע הרב כי ללימוד התורה נודע ממד חווייתי . את המצג רב הצבעים , לא רק ממד אינטלקטואלי אלא גם

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר