הקדמת העורכים

עמוד:13

ק ד מ ת ה ע ו ר כ י ם ה 3 1 , בהתאם להבנה זו , איננו לדידו של הרב רק מעשהתלמוד תורה כול התובעת את האישיות כולה " . - ת חובקת אינטלקטואלי , אלא גם " פעילו הרב מראה כיצד תפישה כפולה זו של התורה , הקוגניטיבית והחווייתית , צומחת מקשרים נאותים שבין האדם להוריו . כבר במסות קודמות בספר זה הוא מראה כי על פי המסורת היהודית ההורים אינם רק מחויבים להקנות ם גם ליצור עימהם אחדות קיומית לילדיהם ידע פורמאלי , אלא חייבי ולהעניק להם חוויה כוללת המשלבת אותם אל קהילת הברית . מכאן שהקשרים המגוונים שמעצבת ההלכה בין ההורים וילדיהם הם בעבורם בעת להים . - ובעונה אחת גם קשרים אל התורה ואל הא במסות אלה מהדהדים רבים מן הנושאים והשיטות האופייניים לרב . כמו יבוריו " איש ההלכה " ו " איש האמונה הבודד ", מוצגות בפנינו גם בספר בח רוצה לומר : טיפוסים שונים של אישיות - שלפנינו טיפולוגיות מרשימות בצד - שהם מופשטים , עברו תהליך של אידיאליזציה ומנוגדים זה לזה תיאורים חיים ומעוררים . בהתאם לכך נאמר לנו , כי הקיום האנושי עשוי עשויה להיות הורות של אב " ( ; ההורות redeemed " טבעי " או " גאוּל " ) " להיות להים ניתן לחוות כמלך או כשכינה . כאן , כמו - או זו של האם ; את הא במקומות אחרים , אנו שומעים על דיאלקטיקה , קוטביות , אנטיתזות ססים הסתירות שאנו חווים במסגרת המציאות . נושאים מבו - ואנטינומיות היטב במחשבתו של הרב הם גם הרעיונות המרכזיים כי על בני האדם לגאול להים שיעשה זאת עבורם , וכי גאולה - את עצמיותם שלהם ולא להמתין לא להיות . - שכזו תובעת התמסרות לנורמות הא בספר שלפנינו אנו נתקלים גם בהבחנה שהיא מכרעת לגבי מרבית המבוססים על ת , קהילה או נישואין ידידו - מחשבתו של הרב : מחד גיסא מערכת יחסים - צרכים פרגמאטיים או על דחפים ביולוגיים , ומאידך גיסא המבוססת על איחוד קיומי שבין אישיות אחת לרעותה . זאת ועוד : הקשר שבין נושא שהוא מכריע לגבי ניתוחים - המעשה החיצוני לבין החוויה הפנימית ושמחת החג קומות שונים בנושא התפילה , התשובה , האבלות שערך הרב במ - ) אשר הציוויים הכרוכים בהם כוללים רכיבים התנהגותיים וחווייתיים (

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר