הקדמת העורכים

עמוד:12

ד ם ו ב י ת ו א 2 1 להים אלינו ויחסנו שלנו אליו ניתנים לתיאור ולביאור - יחסו של הא בקטגוריות אנושיות סופיות . היהודי למד להודות בנאמנותו ובאהבתו ים באמצעות סיפור מעשיהם של האנשים שהוא לה - הנלהבת לא אוהב ושעמם הוא מבקש להזדהות . האמונה והתיאולוגיה היהודיות קשורות בחוויות סופיות ובקשרים משמעותיים השוררים בין בני אנוש . ומוראם ", כאשר הילד מוצא את מקורו הסופיועל כן , כותב הרב ב " כיבוד הורים באביו או באמו , הריהו מוצא גם את " שורשיו האינסופיים והמוחלטים והמוגבל להים " . תחושת השורשיות צומחת בעולם הסופי , אך היא מביאה למודעות - בא אל " השורש האחד והיחיד " . באופן דומה , מורא ההורים מביא את האדם להיפתח כלפי הטרנסצנדנטלי , ועל כן בסופו של דבר הריהו מעריץ את ועובדו . בקצרה : " דרך פיתוח מערכות נכונות של יחסי אנוש לומדלהים - הא להים , להעריצו ולהתחייב אליו באופן מוחלט " . - היהודי לאהוב את הא בעמודים החותמים כרך זה , עם סיומה של המסה " תורה ושכינה ", מאתר - הרב בחינניות רבה את החוויה שחווה האדם את הוריו במסגרת לימוד התורה אפשר יהיה לעולם להפריז בערכה לחייו ולמחשבתו . לא רק שאנו - שאי פעילות להים ולעובדו , טוען הרב , אלא שמוטלת עלינו גם מצווה - מצוּוים לאהוב את הא להיך " ) דברים ד , כט ( : " לחפש אחרי - " ובקשתם משם את ה ' א - נפרדת להים , לערוג ולהשתוקק אליו , להמשיך בחיפוש בלא לאות עד למציאתו " . - הא ועוד הוא מוסיף ואומר : להים , היא ראתה לנגד - לדעתי , כשקראה לנו התורה לבקש את הא עיניה חוויה דתית מוחלטת , טעם דתי , או , אם יוּתר לי לומר , רגישות דתית או חוויה חושית . אנו נקראים לא רק להאמין להים , לתת בו את ביטחוננו , לציית לחוקיו , אלא גם לגלות אותו - בא ושינו , להשיג אותו כשם שאנו משיגים את האור , בכל חמשת ח לחוש בנוכחותו בקרבנו , לטהר את פתחי ההשגה , כפי שאמר אחד [ , כדי להשיג אותו כאן ועכשיו . William Blake מן המיסטיקנים ]

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר