הקדמת העורכים

עמוד:11

ק ד מ ת ה ע ו ר כ י ם ה 1 1 מתמקדות במעבר שעל האדם לעבור ממעמד של מהות ביולוגית למעמד של ( . מעבר persona - man פרסונה ) - ( לאדם natura - man נטורה ) - בעל אישיות , מאדם זה הוא בבחינת " גאולת " העצמי , והגאולה מצריכה רוח של גבורה . וכך כותב טבעית והורות גאולה " : הרב במסה " הורות תגובה פיזיולוגית הופכת למעשה מקודש ובעל משמעות בכל פעם שבה מפגין האדם אומץ לב ויכולת להשיב בשלילה על קריאתו האלימה , ההוללת והמהפנטת של הטבע , אף שכך הוא נחשף לכאב ולייסורים , אשר יסודם בסירובו לשתף פעולה עם ם שלא מצאו להם פורקן מלא . הלחצים הביולוגיי נקודת המפתח טמונה בקביעה , כי ההלכה קוראת לאדם להיענות לאתגר זה , ואף מספקת לו את האמצעים , את השיטה המאפשרת לו להגשים מטרה זו . להי הוא שמאפשר את צמיחתה של האישיות הרוחנית . על כן , - הצו הא ופו של דבר את אדם להים ועם חוקיו הוא שמעדן בס - המיפגש עם רצון הא ; עימות זה , ועימות זה בלבד , יוצק אל תוך חיי האדם כיוון , ואת חוה הראשון מבנה , תכלית ומשמעות . אבל חיים של גבורה אין משמעם כפירה בקיומם של היצרים הגופניים והתאוות ; האדם הוא אחרי הכול , ולוּ באורח חלקי , יצור גי . אדרבא , חיים של גבורה עניינם בקידוש הדחפים שבאדם , על ידי ביולו שהיא אכן מורכבת - ה שמתירים להם להתבטא במסגרת הנורמות . הקדוּש " אינה ניתנת לאדם כמתת חינם אלא נוצרת - מהכנעה ממושמעת ומתיעול על ידו " . ת בדיונו של הדואליות של הישות הביולוגית והאישיות הרוחנית משתקפ , טבעית והורות גאולה " ( בשני ממדיה של ההורות הרב ) במסה " הורות חינוכית שיסודה בברית . כשהרב בוחן לאחר האחת ביולוגית והאחרת הורות מכן את האחריות ההדדית שבין ילדים והוריהם , הרעיון השליט בדיונו הוא כות היחסים האלה עשויות ואף חייבות להתמזג עם יחסו שלהקביעה שמער להים . וכך הוא אומר בעניין זה במסה " תורה - האדם אל התורה ואל הא ושכינה " :

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר