שמאל-הירדן

עמוד:438

מן רבערק התופס אתור, כן לא רבים, מיליונים ל ש המהירה קליטתם בשביל למתאים מרובע . מיל לכל נפש 130 כיום בו יושבות ושכבר הזה השטח ! ) 79 — 178 עט׳ ׳ 1940 ישראל״, עם של ״חזית-המלחמה ( ספר * הערבי□ של האפשרית התגובה נעלמה לא ז׳בוטינסקי מעיני כי לומר, צריך אין אן מזרחה . לעבר-הירדן ג□ היהודי היישוב של "התפשטותו" שאיפות על : ולא-יהודי□ יהודי□ בקרב זה בעניין שרווחה הדעה מן הפוכה היתה מסקנתו מצד עבר-הירדן על שהתביעה המקובלת, הכזב טענת היא במיוחד לציון ראויה יותר עודהערבים כלפי "פרובוקציה" משמש זה ודבר ביותר, מחוצפת היא היהודים עיון, ביתר הזה בעניין כשמתבוננים אבל הירדן . מערב על היהודית התביעהמאשר בשאיפות שוגים באופנים לדון אפשר וכלל . כלל למציאות מתאים הוא שאין מתגלה, - מוחלטת בדחייה וגמור מלאה בהכרה החל — ארץ-ישראל במערב להגמוניה הערביות טענות . במה לערבים כאן יש אחרון בחשבון השנייה . ההשקפה על עומדים שאנו וכמובן עבר-הירדן . לגבי בחשבון באה אינה הללו הטענות מן אחת אף אבל של זו "קדושה" דרגת בוודאי . — ״ 1 לאיסלאםהקדושות הערים אחת היא ״ירושלים הבטוזה שום נבואה, שום כוללת אינה הנצרות ) מבחינת ( כמו האיסלאם מבחינת ירושלים למדינתם ולעשותה הקדושה בארץ להתיישבהמאמינים כל על שלפיה שאיפה, ושום לתביעת נותן הדתי הטעם אף ; לכך היהודים את מחייבת היהודית שהדת בעוד הלאומית, בעבר-הירדן . נוגעת הערבים מבט מנקודת זו דרישה אין אופן בכל משקל . יתר היהודים עבר- כלפי כך טוען איש אין לנו, שידוע כמה ועד ירושלים . רק היאלאיסלאם "קדושה" הירדן . זאת לאמור אפשר ערבים אלף 800 כל בשם גם אם מפקפקים הננו ״ 1 תפוס ״המקום שלושה פי גדולתושבים מספר בו ליישב שאפשר במקום מרובעים, ק״מ אלף 26 לגבי שהתיישבו נפשות, אלף 300 בשם ״תפוס״מושג על לדיבורים מקום אין אופן בכל וחמישה . עבר-הירדן . של מרובעים ק״מ אלף 90 של שטח על שהלאום ברור, חותם — בקיצור כלכליות, יצירה פעולות ההשכלה, הערבית, התרבות הערבים בידי עלה לא הזה שהדבר לכך, עדים האדם ובני אלוהים — שלו לקרקע נותן בכך . ניסו גם ואם ארץ-ישראל, במערב עבד-הירדן דווקא הערבית הלאומיות מבחינת גם כי נאמר, אם פאראדו׳כס זה יהא לא ובייחוד ביותר . הערבית התביעה קטנה אליו שבנוגע ארץ-ישראל של חלק אותו הוא מקרב הערבים ידידי אותם של מעיניהם נעלם אינו זה שמצב לתשומת-לב, ראוי שבעבר" מאליו, המובן כבדבר פותחים הם תמיד : ״פשרות״ אחד תמיד הלהוטים הנוצרים, -- משהו, ליהודים ליתן מוכרחים ואם הערבי לכלל שייך שעבר-הירדן לנגוע, אין הירדן באופו הבעיה את הציגו אילו היה ערוך לאין הגיוני מזה . . . לירדן מעבר זה הרי- ליהודים להימסר חייב עבר-הירדן , תביעות שום לערבים להם אין עבר״הירדן על : הפוך 438 שמאל-חירדו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר