שואה

עמוד:429

שבכל היפה אפשר וכשרונותיו . כוחותיו במלוא עם שנה, אלפים שלושת לפני אלוהים כזה עם מתגלגל הנר . — האדמה פני על מקום עבורו נמצא רק אילו והאומות, השבטים שיתנחם הוא הדין מן כי אוזנו, על ולוחשים ז האבדון של האחרונה התהום אלי במדרון חשבונם על אחדים תריסרים של במותרותיהם ציון, ושיבת מצרים יציאת במקום ב״עלייה" ולכליה . לחורבן דינם שנחרץ לרבבות,אומללים אדם בני של ( שם ) * י השואהאת מראש ראה לא בעצם זיבוטינסקי כי הטענה, את שהשמיעו יש ספיקות היו לז׳ אמנם עולמית . מלחמה שתפרוץ האמין, לא הרי כי המתקרבת, לפתוח הצדדים מן צד יעז המודרניים, אמצעי-ההשמדה התפתחות נוכח אם ­ לרוד מראש . ולשער לחזות אין כלל ההרסניות שתוצאותיהם במעשי-איבה, כל את הם משיגים הרי כי במלחמה, צורך כל אין — אז סבר כך — ני□ "אלא מלחמה . ללא גם אחתאחת מטרותיה□ כל את ומגשימים מבוקש□ לנו, ) . 1939 . 6 . 18 ״המשקיף״, המתיחות״, ( ״פגה מאוד״ רע יהיה ליהודים שלנו השתים-עשרה השעה כבד ושמא — האחת-עשרה השעה צלצלה כבר ליהודים, — 7 הסוף כלומר — ! האחת-עשרה השעה מןיותר מאוחרת כבר השעה כי אני, חושש לעיתים האמת, למען הסוף . — כלומר חצות-הלילה, כלומר השתים-עשרה, השעה צלצלה כבר הנה כי ייתכן בספרים גם ■הרי זאת, מלבד קשים ; זמנים עברו עצמו עליו אשר לדור, הנני בן אני — הזה כיום אנו חיים שבה כזאת, תקופה אולם ז טראגיות תקופות אודות על קראנו היהודים אצל רק ולא ! המוזרה הפאסיוויות הוא שבה החידוש בשבילי . גם היא חדשה הם, יודעים רבי-העוצמה . הנוצריים העמים אצל גם אלא החידוש ) , מן הרבה היה לא ( בכך את בבירור יודעים באה, היא מניין הם, יודעים קשה, תקופה עליהם ובאה מתרגשת כי אותו זה הרי דבר . עושים ואינם — ממנה להינצל כדי לעשות, עליהם היה לכאורה אשר אח לו שאין רע, פגע של צורה העולמי למצב המשווה הרצון, של נדיר חוסר-אונים את להשמיע התחיל הגדול השעון כולנו . את אדרה מכשפה איזו כאילו דומה, ודוגמה . למלאך ומצפה יושבת והאנושות הקץ, ומתקרב הולך הנה : השתים-עשרה השעה כי קודש, באמונת האמנו שתמיד היהודים, אנחנו אנחנו, זו אנושות ובקרב — המוות . האתיאיסטים, גם שבתוכנו, הכופרים גם יוצא-מן-הכלל, ללא הננו : בני-אלמוות אנחנו עדינו כי אינסטינקטיווית, הרגשה מתוך בכך, היינו בטוחים כולנו - המומרים אפילו זאת ? . . . ובכל — תגיע . לא השתים-עשרה השעה היא זו שעה בלבד . אחת-עשרה השעה תהא-נא הזה . החשש מן נתנער כי מוטב אולם את לעשות ניתן עדיין מסביבנו, להתבונן האפשרות קיימת עדיין האחרונה . השעה השלהבות שעדיו כלשהו, מקום אחוז-הלהבות באופק למצוא ניתן עוד שמא המהיר . החשבון להינצל . ננסה עוד ואולי הגיעו, טרם עמנו חי הנוכחית המאהשל הראשון בשליש מהי" "להציל היא : הראשונה השאלה 429 ח א ו ש

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר