רעיון היובל

עמוד:424

מועדה, ובבוא שנה, חמישים כל לחזור צריכה הקודש, בכתבי המתוארת היובל, שנת דבר, זהו חובותיהם . בגלל להם שאבדו הקרקעות, נכסי כל המקוריים לבעליהם שבים אפשר אי וכן בפועל, זה חוק בוצע לא לנו, כידוע כי, סוציאלית, מתחיקה פחות שהוא מהפכני, חזון זהו — מתחיקה יותר זה הרי שני, ומצד הזאת . התמימה בצורתו לבצעו העולם . של החברתי מבנהו את ולטהר דורות, של מחשבותיהם את להזין כדי למדי, עצום להוות וצריכות מהוות סוציאליות שמהפיכות בהנחה, כלולה היובל רעיון של מהותו לזעזוע מתכוון היובל עקרון אין לסוציאליזם, בניגוד האנושות . בקידום מתמדת תכונה במהפיכות הצורך את למנוע כדי ולתמיד, אחת נצחי משקל שיווי היוצר וסופי, אחד צורך עוד יהיהשלא כך, כדי עד טוב מצב ליצור כוונתו הסוציאליזם בעתיד . נוספות עד ומסודר, מושלם סוציאלי בסדר מתעניין ואינו מאמין אינו היובל עקרון בכוח . לתקנו יסוד הסוציאלית בהיאבקות רואה הוא להיפך, נוספות . להיאבקויות מקום בו יהיה שלא לטיהור הכרחי אמצעי במהפיכה רואה הוא ובייחוד הציבור, לחיי •והכרחי בלתי-נמנע החומרי . האוויר לטיהור הכרחית שסערה כשם הסוציאלית, האווירה זכותוהרכוש . קדושת היא בתנ״ך, מתוארשהוא כפי היובל, רעיון של בולטת תכונה בגלל אותה הפסיד אם שאף כל-כך, קדושה המוחשת מלכותו על אדם של המלכותית של עקרון היובל מהווה זה עם קניינו . את שוב לרכוש סוף-סוף עתיד הוא אי-מזל, רכושו . יהיה העולם מקנייני שחלק האדם, לזכויות נוסף ואישור מהפכנות להגזים טעם אין החברה . ובעיות המדינה על התנ״ך השקפת של קצר סיכום זהו תועלת להביא מכדי מדי, פרימיטיווי תרשים, רק היא ברובה לאלתר . המעשי בערכה אשר הנביא, שמואל של השקפתו על להיווסד ניתן איננו מדיני משטר■ שום מעשית . חברתיים יחסים של חוקה שום עוד . ולא טירדה פשוט הוא הממשלתי השלטון כי רטן, מסויים לתאריךנקבעה אשר סוציאלית, מהפיכה של הסכנה איום את להלום עשויה איננה ביחד האלה הרמזים כל אבל ביומו . יום מדי והולך הקרב תאריך למפרע, שנה חמישים שיאספום מתבקשים— כך לומר אפשר אם — אשר רעיונות, של עשיר אוצר מכילים זאת ועם מקורית עברית שתהא מדינית, לשיטה המסד את שהיוו כדי מחדש, ויסדרום שתנוסח מציע אינני נייר . גבי על עדיין נרשמה לא כי דומני, כולה . לאנושות לקח תובעת היא בוועידותיה . להצבעה ושתובא ויחידה, אחת תנועה של פרוגרמה בתור של דורות תתבע היא נייר ; על ניסוח לידי שתגיע עד קפדנית, חקירה של שנים אבל מסויימת . מדינה של העובדות ללשון במציאות תתורגם אשר עד וטעויות, גסיונות ) 1941 . 5 . 9 ״המשקיף״, העתיד״, ועולם ( ״ישראל זה . ניסיון לעשות וכדאי כדאי ♦ * פאן השקפה זוהי היחיד . של אדונו המדינה אין היהודית, השקפת-העולנז לפי העולם את רעב . המתהלך כל אלא לאכול, צייד שעובד סי רק לא קראטית . 1 אריסט ההופכת הסערה, מתחוללת לזמן מזמן תמידיות . תקופתיות מהפיכות על-ידי לשפר יש מחדש . הטבעית ההתחרות מתחילה ואז הכול, את ) 1938 . 10 . 7 ״הירדן״, בית״ד, של השלישי העולמי בכינוס ( נאום 424 היובל רעיון

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר