קיר־הברזל

עמוד:417

של ריחה את להבאיש — קדושה חובה משום אלא תענוג, משום רקלא בזה יש כן ועל שבה . הצביעות את והן ההזיה את הן ולהוכיח הנבובה המליצה ® 1 * יוגענד בית״רישער פאר "זאמעלבוך ] , 1923 . 11 . 4 [ "ראזסוויעט", וואנד״" אייזערנער וועגן * ( ) 259 — 258 עמ׳ למדינה״, ״בדרך כרך שלגל ועוררה היהודי ברחוב חדשה היונה הערבית השאלה של כזאת תפיסה בנוקשות זיבוטינסקי את האשימו הציוניות הסיעות כל דוברי ורוגז . תדהמה כך על התנ״ן . עם בני את הולמת שאינה אנטי-מוסרית, ובגישה שלא-לצורך : ז׳ השיב אני : משיב לא-מוסרית, היא "קיר-הברזל" של נקודת-הרארת כי הידועה, הטענה על מבחינה רעה או מוסרית מבחינה טובה או — היא הציונות : השתיים מן אחת אמת . לא אמנם לציונים . היינו בטרם עוד לפתור עלינו היה הזאת השאלה את אולם מוסרית . שהציונות להכרה, תוקף נתנו אומר, הווה החיוב, לצד ודווקא עצמנו, לגבי אותה פתרנו את למצות יש — הציונות היא צודקת אמנם ואם צודקת . וגם מוסרית מבחינה טובה היא איוואן או שמעון או יוסף ואם מישהו . של באי-הסכמתו או בהסכמתו להתחשב בלא הצדק, להם להרשות אסור אז הרי להם, נוח אינו שהוא מכיוון הצדק, למיצוי יפריעו אחמד או הפעלת על-ידי זו מזימה לסכל יש במעשי-אלימות, שימוש לעשות בדעתם ואם 1 להפריע מוסר ; הגונה חברה בכל מוסר של פירושו ו ה ז אכן, העצמית . ההגנה וכוח ממלכתי כוח קיים . אינו אחר לה זכאים בידם : מדי מרובה שאדמה לאלה, לא היא האדמה על זכות-קניין - - - - - המשופע מעם אדמה שטח חלקת ליטול כלל . אדמה אין שלהם אלה, גם וראשונה בראש אינו האחוזות בעל אם צדק . של אקט אלא אינו - נע-ונד לעם בית ולתת באחוזות, אלא להגשימה ניתן שלא קדושה אמת לכך . להכריחו יש בהחלט ) , טבעי ( וזה בכך רוצה ביחס היחידה האפשרית עמדתנו כיום זוהי קדושה . אמת — נשארת בכוח, שימוש על-ידי להסכם . נכונים יהיו הם כאשר נשוחח, הסכם דבר ועל הערבית ! להתנגדות בית״רישער פאר "זאמעלבוך ] , 1923 ן״ראזסוויעט . וואנד" אייזערנער דעד פון עטיה ( ״די ) 266,263 ׳ עמ למדינה״, ״בדרך כרך ; © יוגענד״ * בשל איננו עדיין שהזמן אלא הערבים, ע□ ההסכם של יומו יבוא עוד ואמנם קיר- כי להכיר, הערבים ישכילו כאשר ההסכם, יבוא ז׳בוטינסקי, לדעת לכך . : דרך ובשום אמצעי בשום לפריצה, ניתן איננו היהודים של הברזל הסכם- רק ייתנו לא ארץ-ישדאל . ערביי עם הסבם שום ייתנו לא י נ , אופר זה אין לא מאתנו . להימסר תקוות של אתר ניצוץ אפילו ם , "עוב בלב TOותןנ . -ואןן משום דווקא - שמנות . הכסתות תמודת ולא מתוקים דיבורים תמורת לא זו תקווה יספדו יק וה . ממי,-צופות בשאלו״-נויל לוויתורים מתו "י עם אלא אף נסתמה בקיי - הניול כאשי - מאתנו-להיפתר״ התקווד . לו נותרת לא נבר נאשר מולם - לא . הסיסמה נושאות הקיצוניות הקבוצות מאבדות אז יק ביותר . הצדה וו-ייצי . 417 קיר-חברזל

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר