ציונות רוממה

עמוד:405

חבלי-משיח : של חיסורים כתהום בשיאה, הסערה כגודל שגודלו דבר * Altneu ! היא רוממה . ציונות התפוצה : חיסול אלא בפלשתינה, למופת בדל-ארץ על-ידי לגולה תיקון לא ואולי הגלות . מקץ פחות לא ודאי, דבר, של ובסופו — מולדת צמאי לכל "יציאת-מצרים" נורמאלי שיהא ישראל . עם של נורמאליזאציה — רק מאוד : צנועה מטרה אלא זאת אין בנות- כולן ; משלהן במדינות כולן ! הקטנה הדנית כאומה או הגדולה הצרפתית כאומה גלות . ללא חורין ! על-ידי מוגדר היקפו ; התפקיד ו ה ז אבל, : לקושי כמותו שאין תפקיד, זהו אחר, מצד סופית : מטרה איננה ודים ה הי מדינת- גם לשנותו . בכוחנו ואין המציאות, אחריו הרוממה . הציונות של ההתגשמות בתהליך ראשון צעד אלא אינה מדינת-היהודים ומטרתה היהודים . שאלת פתרון הגולה, יציאת לציון, העם שיבת השני : הצעד יבוא שלמענו, הדבר — השלישי בשלב אלא תופיע לא מרוממה הציונות של האמיתית הסופית העולם, כל על מהודה שתאציל לאומית, תרבות יצירת הגדולות : האומות קיימות בעצם, תורה" . תצא מציון "כי : ככתוב ) 180 — 179 עמ׳ ב׳, ״נאומים״ כרך , 1935 וינה, החדשה, הציונית ההסתדרות של בכנסיית-היסוד ( נאום ♦ האחרות הציוניות ההשקפות מן נבדלת החדשה הציונית ההסתדרות היהודית המצוקה את לסלק — היא מטרתה : שלה באיגטגראליות הזכות של נושאה כולה . ארץ-ישראל — הוא לכן היסוד כולה . עס — הוא הארצישראלי במאנדאט שנקבע כבי יהודית, בסוכנות לשמש כולו . ישראל ) 293 עם׳ ב׳, ״נאומים״ כרך , 1938 פברואר הצ״ח, בקונוונט ( יאום-הפתיוזה . Ahneuiand ״ : הרצל שלספרו שם עפ״י ״נושן-חדש״, • 405 רוממה ציונות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר